یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اجتماعی » مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان: ۷۰۰ خانواده ۴ فرزندی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان: ۷۰۰ خانواده ۴ فرزندی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند

0
142
کد خبر: 168

پایگاه خبری سیبه نیوز:

حمیدرضا رحیمی در مراسم واگذاری زمین به خانواده‌های چهار فرزندی در شهر بهارستان که همزمان با عید سعید مبعث و دهه مبارک فجر و در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم بهارستان باشیم.

وی تصریح کرد: برای ۴۶۴ خانواده دارای ۴ فرزند ۲۳۲ پلاک  بر اساس  بودجه ۱۴۰۲ به منظور حمایت از خانواده و تحقق طرح جوانی جمعیت در نظر گرفته شد.

رحیمی با اشاره به کمبود زمین در شهر بهارستان افزود: با وجود این محدودیت بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن داشتیم که با پالایش انجام شده است.همچنین حدود ۵۰ هزار پرونده بررسی شد وتوانستیم  ۱۹ هزار واحد را تأمین زمین کنیم. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان در ادامه گفت:۱۰ خانواده را به‌ صورت نمادین از خانواده شهدا انتخاب کردیم تا تحویل زمین به آن‌ها انجام شود و مابقی خانواده‌ها یک هفته بعد از ۲۲ بهمن فرصت دارند تا خانواده دوم در تقسیم پلاک مسکونی خود را انتخاب کنند، در غیر این صورت به روش قرعه‌کشی خانواده دوم را انتخاب می‌کنیم تا واگذاری ۲۳۲ پلاک  200 متری انجام شود.

وی افزود: بالغ بر ۳۰۰۰ نفر ثبت نام خانواده‌های سه فرزندی در بهارستان داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم پاسخگوی این خانواده‌ها نیز باشیم.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ خانوار دارای ۴ فرزند برای دریافت زمین در شهر بهارستان در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند و این آماردر حال افزایش است،اظهار کرد: خدا را شاکریم که طرح جوانی جمعیت تاثیرگذار بوده است.

مترو و بیمارستان دو مطالبه مردم بهارستان است

رحیمی افزود: شرکت عمران شهر بهارستان پروژه‌های خوبی در دست اجرا دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دو مدرسه ۱۲ کلاسه، ساختمان اورژانس و سه پارک اشاره کرد که سال جاری بهره‌ برداری کردیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های در دست اجرای شرکت عمران شهر بهارستان شامل سه مدرسه ۱۲ کلاسه و پارک محلی است که با اعتبار ۸۸ میلیارد تومان اجرا می‌شود، گفت: مترو و بیمارستان دو پروژه مهم و مطالبه مردم بهارستان است و در حال حاضر متروی بهارستان ۵۲ درصد پیشرفت داشته است.همچنین زمین پروژه بیمارستان بهارستان تعیین تکلیف شده است و عملیات اجرایی آن در این روز بزرگ آغاز می‌شود .

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران:

طرح جوانی جمعیت به درستی اجرایی شده است

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به اینکه شهر بهارستان جزو اولین نسل از شهرهای جدید بوده ، گفت: تاکنون دو پویش در قالب طرح جوانی جمعیت توسط  وزارت راه و شهرسازی اجرا شده و نخستین واگذاری زمین در بهارستان انجام و ۴۶۴ خانوار4 فرزندی صاحب زمین می‌شوند.

سعید غفوری در مراسم واگذاری زمین به خانواده‌های چهار فرزندی در شهر بهارستان که در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: شهر جدید بهارستان از نخستین شهرهایی بود که در نسل شهرهایی همچون پردیس و هرند شکل گرفت و در حال حاضر ساکنان خوبی دارد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران با بیان اینکه مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و باید بهترین‌ها را برای آن‌ها رقم بزنیم، ادامه داد: بسیار خرسندیم که خانواده‌های دارای چهار فرزند در این مراسم حضور دارند و در کنار نهضت ملی مسکن، طرح جوانی جمعیت به درستی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر بهارستان از سال ۶۸ شکل گرفت و در حال حاضر ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: در این شهر ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده  که ۱۲ هزار واحد آن در قالب طرح مسکن مهر توسط دولت‌های پیشین بوده است، و امروز معادل همین عدد برای طح جوانی جمعیت تامین زمین داشته ایم . 

غفوری افزود: از پروژه‌های مهم بهارستان متروی این شهر است که تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت داشته و باید روش‌های تأمین منابع مالی آن را تغییر دهیم تا هرچه زودتر مورد بهره ‌برداری قرار گیرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران در ادامه گفت: طرح بیمارستان بهارستان از سوی وزارت بهداشت دچار تغییراتی شد که امیدواریم بتوانیم مکانی با خدمات روبنایی و زیربنایی مناسب برای مردم فراهم کنیم.                                                                                                                      

۳۱ هزار هکتار زمین در طرح جهش تولید مسکن در دست آماده سازی است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح بزرگ جهش تولید مسکن تا کنون ۵۶ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در کشور تأمین شده و حدود ۳۱ هزار هکتار از این اراضی در دست آماده سازی است. همچنین تا کنون براساس ثبت نام‌ها و بررسی‌های به عمل آمده حدود ۱۰۱ هزار خانوار در کشور واجد شرایط طرح جوانی جمعیت هستند که از این تعداد در حال حاضر زمین رایگان به ۳۸ هزار خانوار اهدا شده است.

روح اله اکبری در مراسم واگذاری زمین به مشمولین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان اصفهان اظهار کرد: خدارا شاکریم که دولتی سرکار است که در بحث مسکن که یکی از کالاهای اساسی خانوار می‌باشد و امنیت روانی خانواده به آن بستگی دارد و موضوعی است که خیلی از دولت‌ها حاضر نشدند زیربار مسئولیت آن بروند، این دولت شانه زیر بار این مسئولیت بزرگ قرار داد.    

 وی افزود: در طرح بزرگ جهش تولید مسکن که اجرای آن بصورت نهضتی و مردمی شروع شد تا به امروز ۵۶ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در کشور تأمین شده و حدود ۳۱ هزار هکتار از این اراضی در دست آماده سازی است.  

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای اینکه مقایسه ای داشته باشیم میان فعالیت‌های حوزه مسکن این دولت و دولتی که کار عمرانی زیادی در حوزه مسکن داشته است مشخص می‌شود که در دولت نهم و دهم در مجموع حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین الحاق شده اما این اعداد در این دولت بسیار بیشتر است همچنین علاوه بر ساخت مسکن از دیگر موضوعات در دولت سیزدهم بحث جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است.  

وی افزود: کشور بدون جمعیت معنا ندارد و هر کشوری برای آبادانی و ساخت احتیاج به جمعیت جوان، فعال و پویا دارد، جمعیتی که بتواند در مسئله اشتغال فعال باشد.  

اکبری با بیان اینکه متاسفانه با تنظیم جمعیت به سمت رشد منفی جمعیت رفته‌ایم گفت: از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت هفت سال طلایی داشتیم که پنجره فرصت است لذا اگر در این هفت سال، جمعیت کشور به سمت جوانی نرود ۲۰۰ سال طول میکشد تا بتوانیم از هرم پیری جمعیت خارج شویم.  

وی عنوان کرد: از زمان تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تا کنون حدود ۱۰۱ هزار واجد شرایط در کشور داریم که از این تعداد در حال حاضر در ۳ پویش که شامل پویش قربان تا غدیر، پویش پیامبر رحمت و پویش مهدوی، ۳۸ هزار زمین تقدیم واجدین شرایط شده و تا پایان سال از عدد ۷۰ هزار عبور خواهد کرد.

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین واگذاری زمین به خانواده‌های دارای چهار فرزند در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بهارستان ضمن تبریک عید مبعث و ایام الله دهه فجر، گفت: در این آیین قرعه‌کشی واگذاری زمین به ۹۰۰ خانواده در سطح استان انجام شد که ۴۶۴ خانواده در شهر بهارستان سکونت خواهند داشت.

دکتر مرتضوی عنوان کرد: در این ایام شایسته است یادی کنیم از روزهایی که ما را از دوران سیاه و منفور ستم‌شاهی عبور داد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: در دورانی زندگی می‌کردیم که بسیاری از شاخص‌های زندگی مردم نسبت به متوسط جهانی در پایین ترین سطح خود بود.

استاندار اصفهان گفت: پیش از انقلاب اسلامی ۳۷ درصد جمعیت افراد بالای ۱۵ سال ایرانی از سواد خواندن و نوشتن بهره‌مند بودند اما این آمار اکنون در جمعیت بالای ۱۵ سال به بیش از ۹۴ درصد رسیده است.

دکتر مرتضوی ادامه داد: سازمان ملل اعلام کرده است که بیشترین رشد سواد آموزی در ۴۰ ساله گذشته به جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد.

وی عنوان کرد: در حوزه اقتدار و امنیت ملی در جایگاهی بودیم که حتی امکان استفاده از تجهیزات نظامی خود را نداشتیم اما اکنون بیگانگان به خود اجازه نمی‌دهند به تمامیت ارضی ایران اسلامی دست درازی کنند و اگر خطایی از آنان سر بزند با شدیدترین و قاطع ترین برخوردها مواجه خواهند شد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان کشوری که پزشکان خارجی بیمارانش را درمان می‌کردند امروز به ۶۰ کشور جهان تجهیزات پزشکی صادر و توریست سلامت پذیرش می‌کند.

وی تصریح کرد: ما دو ایران داریم، ایرانی که واقعیت آن در منابع سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و ... نگارش شده و گواهی می‌دهد که رشد قابل توجهی داشته و ایرانی که در فضای مجازی توسط دشمن طراحی و معرفی می‌شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: ۵۰۰ واحد صنعتی راکد در استان اصفهان که از چرخه تولید خارج شده بودند به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی ادامه داد: در پروژه‌های تأمین آب، طرح‌های زمین مانده در مسیر به ثمر رسیدن است تنها در پروژه تأمین آب استان از دریای عمان ظرف یکسال ۵۰۰ کیلومتر از مسیری که تصور می‌کردند ۱۱ سال به طول می‌انجامد طی شده است.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان، گفت: در مسیر تأمین زمین قرار داریم و چندین بار واگذاری زمین در استان انجام شده است و به صورت هفتگی جلسات شورای مسکن و کارگروه امور زیربنایی استان برگزار می‌شود.

عملیات احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی آیت الله ناصری بهارستان

در حاشیه این مراسم با دستور دکتر غفوری رییس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید عملیات احداث بیمارستان بزرگ شهر جدید بهارستان با زیربنای ۳۸۰۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۴۷۰۰۰ مترمربع آغاز شد.

عملیات احداث بیمارستان ایت الله ناصری (ره) بهارستان در ایام الله دهه فجرو درشب عید مبعث با حضور دکتر اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و با دستور دکتر غفوری رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با رمز "یا محمد" آغاز شد.

همچنین دفتر حوزه بسیج اداری، اصناف و کارگری بهارستان در شرکت عمران بهارستان راه اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دسته بندی: اجتماعی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید