یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اجتماعی » چرا شورای شهر نجف آباد به حد نصاب نرسید.

چرا شورای شهر نجف آباد به حد نصاب نرسید.

0
349
کد خبر: 141

اصفهان :پایگاه خبری سیبه    

شاید یکی از دلایل مهم آن حمایت بی چون و چرای نماینده ولی فقیه و امام جمعه  شهر  حجت السلام حسناتی  باشد که بطور متقن از فعالیت های سازنده ای که در این مدت انجام شده تقدیر و در تریبون نماز جمعه به آن اذعان داشت و شاید هم آن چهار نفری که در دو جلسه گذشته پیرامون پس گرفتن رأی اعتماد به شهردار فعلی حاضر نشده اند تا عاقبت خدمت به شهر را به انتهای سیاست گره نزنند... باعث شده است تا تردیدهایی در تعیین شهردار بعدی هرچه بیشتر قوت بگیرد.

اگر قبول کنیم میزان رأی ملت است... پس می توانیم   این تردید را هم مد نظر قرار دهیم که با تعویض شهردار ممکن است رأی دهندگان نیز در انتخاب خود تجدید نظر کنند.

زیرا همان طوری که شورا انتخاب شهردار را حق قانونی خود میداند ... مردم نیز که به نحوی ولی نعمتان شهر محسوب می شوند... می توانند در رأی داده شده خود تردید کنند.

درست است که 5 نفر از اعضای شورای شهر درجلسه حاضر شده اند.... اما  معلوم نیست که در میان همان تعداد هم مخالفی با تعویض شهردار وجود نداشته باشد. 

قانون میگوید: در همه تصمیمات شورا به جز کمیسیون های تخصصی فرهنگی و اجتماعی و.... باید همه 9 نفر اعضاء حضور به هم رسانند در حالیکه در هر دو مورد گذشته جلسه به لحاظ عدم شرکت بعضی از  اعضاء از حیض انتفاع افتاده است. 

منطق می گوید که زمانی که همه اعضاء حاضر به پس گرفتن آراء  خود هستند بازهم باید تمامی جوانب را در نظر بگیرند که مشکل از آن هم که هست بدتر نشود واصل بر مطلوبیت به ضم به قانع شدن تبدیل شود

با توجه به اینکه   بقیه عمر باقیمانده از شورای شهر دو بهار دیگر را بیشتر به خود نخواهد دید منتخبین باید برای آینده انتخابات هم به نتایج مطلوب فعالیت خود عنایت داشته باشند... هرچند این دوستان خواهند گفت ما حتی در یک روزباقیمانده  هم می توانیم تاثیر گذار باشیم. اما تعویض یک شهردارکارمند دون پایه ای نیست که با تعویض او چرخ قطار از ریل اصلی خود خارج نشود. 

به همین خاطر تصمیم گیران در شورای شهر باید به این شک کنند که آیا تعویضشان در نیمه های دوم بازی باعث گل خوردنشان نخواهد شد. زیرا ممکن است گل نیمه اول را بشود در نیمه دوم تلافی کرد اما احتمال به یقین  میگوید: گل در نیمه دوم سه امتیاز را به حریف پیشکش خواهدکرد.

بهتر است اعضای شورای شهر نجف آباد با رجوع به رسانه های شهر و گزارشات و تحلیل و تفسیر آنان به نقطه مشترکی برسند که اگر شهردار فعلی را  به خانه فرستادیم گزینه بهتری داریم یا نه.... من به عنوان یک روزنامه نگار پیر میگویم نه..... بهترین نمونه از این نوع استادکارانی هستند که برروی کار همدیگر نمی روند... ممکن است کسی که در آب نمک شورا خوابیده توان لابی گری داشته باشد ... اما توان مدیریتی تنها رویایی است که در زبان آسان و در عمل بسیار سخت است.... خود دانید.

 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید