شنبه، 8 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » یادداشت » اصفهانی ها خوشحال باشید سال دیگر جشنواره کودکان و نوجوانان در اصفهان تمدید شد

اصفهانی ها خوشحال باشید سال دیگر جشنواره کودکان و نوجوانان در اصفهان تمدید شد

0
322
کد خبر: 145

دور از جان شما دل تو دلم نبود که با اتفاقی که در نشست جناب شهردار در ارتباط با جشنواره افتاد یک موقع کسی از تهرانی ها پیدا بشود و رأی این دوستان را بزند که دیگر بس است در این شهر اهداف ما را شناختند بهتر است رایزنی هایی را با دیگر استان ها بر قرار کنیم که الحمدالله گوش شیطان کر در اختتامیه همین تهرانی ها فرمودند: ما سال دیگر هم مهمان شهر شما خواهیم بودوصد هزا رمرتبه شکرجشنواره برای سال آینده تمدید شد.
خب حیف است... شورای شهرمهربان ، شهردار خوب . مردم مهمان نواز ... چه جایی بهتر از اینجا؟ حالا اگر یه چند نفری هم حرف های خارج از محدوده مطرح می کنند مغرض و حواله اشان با اسب  حضرت عباس.
واقعاً که انصاف مرده ....هرکسی می شنود که ما با چه مقدار هزینه این جشنواره بزرگ را برگزارکردیم که حتی شهردار محترم از گفتن هزینه های آن در امسال و سال قبل تر آن  اکراه دارد و صددرصد اکراه خواهد داشت... دل سنگ به گریه می آید.
الحق شما مردم قاضیان خوبی هستید و بهتر از همه می توانید حَکَم ما باشید... بفرمایید ما دیگر چه باید میکردیم که نکردیم؟.... بچه های کار را لباس نو پوشاندیم و به عنوان مدعو در جشنواره شرکت دادیم!!... انواع معلولین را با یک دید دست بندی کردیم و به همه آن ها اجازه دادیم که در دیدن فیلم ها مارا یاری برسانند!!!....حتی پا را تا آنجا پیش گذاشتیم که کلاس خبرنگاری برای نوجوانان تشکیل دادیم و سئوالاتی را که دوست داشتیم از ما بپرسند به دستشان دادیم که از ما بپرسند.
حالا بماند که یک مشت «روزنامه نگار نما» در نشست های مختلف  خبری  ادعا می کردند: دغدغه شهر را دارند و  مرتب جشنواره به این خوبی را زیر سئوال می بردند و حرفشان را صریح و واضح بدون هیچ خجالتی به زبان می آوردند که در حالیکه ما این همه بچه کار داریم و این همه خیابان آسفالت نشده و پیرزنان بی شوهری که باید برگ عوارضشان را به وقت بپردارند و کارهای نکرده ...چه گونه باید این همه هزینه بکنیم برای جشنواره ای که برد آن تا دروازه حسن آباد اصفهان هم نیست چه برسد به دنیا......خصوصاً ابر قدرتان شیطان صفت!!
که البته ما در جلسه خصوصی به جناب شهردار عرض کردیم که این ها مغرض و معاندند و دوست ندارند پیشرفت های جنابعالی را در عرصه فرهنگی و تاثیر آن را در جهان ببینند.
فقط اجازه بدهید یک هفته از اختتامیه جشنواره بگذرد و همه آب ها از آسیاب بیفتد تا تاثیر و دست آوردهای این جشنواره بزرگ را شاهد باشید.درست که ما در بخش های مختلف جشنواره چه در نشست ها و چه در برگزاری و در میان مهمانان چهره های شاخص هنری استخوندار  استانی و کشوری به اندازه دو دست آن هم با قول و قرار تجلیل و دستمزد آنچنانی نداشتیم ولی توانستیم برای چندین سال آینده همچنان سال 1403 «سی و ششمین» جشنواره را پر رونق نگه داریم که اگرخدا  بخواهد و همان طوری که دوست داریم پیش برود دیگر نگو و نپرس...
ذوق زده تان کردم؟ خودم هم میدانم! چون خودم بیشتر از شما ذوق کردم...الحمدالله سال دیگر هم  در همین شهر خواهیم بود... این را میگویند نمک پروری.ما به شکستن نمکدان عادت نداریم... برای ناراحت نکردن میزبان ، نمکدان را می بریم و چایش را هم تمیز می کنیم.
همین جوایزی که ما در همین دوره مغرضین می گویند ریخت و پاش کردیم. که نکردیم ..هزینه آنقدر پایین است که انگار یه ماشین دودی رفته تا شاه عبدلعظیم و برگشته...باور کنید هیچ زبردستی نمی تواند مبلغ دقیق آن را به چنگ بیاورد. مگر خودمان بخواهیم و حسب تواضع اعلان بفرماییم. 
خدا شاهد است همین تعدادمهمانی که ما از سراسر دنیا با دعوت های متنوع و هزینه های زیاد دعوت کردیم و اصل کاری ها نیامدند و آن تعداد که سرافرازمان کردند.. سفیران بزرگی شدند برای این شهر...زیرا  بیشتر از اینکه فیلم ببینند از آثار باستانی دیدار کردند و نشان دادند اگر کار فرهنگی هم هست. انصافاًدر دوران صفویه انجام شده است.
البته از شما چه پنهان خودمان هم از هنر و عاقبت اندیشی صفویه خوشمان آمد.....بابا پنج قرن پیش کار فرهنگی کرده هم خودش تا زنده بوده استفاده برده و هم دنیا طی قرن ها از این همه عظمت انگشت به دهان و حیران مانده اند.... در حالیکه از همین جشنواره پر طمطراق مابا آن همه هزینه (البته دشمنان هنر و فرهنگ می گویند) تنها یک پوستر بیادگار خواهد ماند.که اگر قرار بود چیزی بماند از جشنواره های قبلی همین ریخت و پاش های جشنواره هاای کودکان و نوجوانان مانده بود.
بعضی از همین مغرضین به8 ئهنر می گویند: به راستی که جای چه فیلمسازان بزرگ کشور خودمان که در زمینه کودکان و نوجوانان تولیدات فاخری داشتند و دارند و هیچگونه حاشیه هایی هم نداشتند همچنین بزرگان سینمایی کودکان دیگر کشورها خالی بود.
در جواب آنها باید گفت: آش باید به دهان فلنی شیرین بیاید که آمد.... بقیه بر ذات خودشان!
البته اگر به هنرمندان فیلمساز  اصفهانی  رو بدهی ادعا می کنند که ادعا می کنند با یک صدم همین هزینه ها قادر خواهند بود جشنواره ای هم شکل این جشنواره اما پر طمطراق تر و بزرگتر و بدون حاشیه های اضاقی برگزار کنند که در دل چشم و دل جهانیان بنشیند. این ادعایی باطل است ما با این همه هزینه نتوانستیم انگشت کوچیکه جشنواره های دنیا بشویم ...آنها حتماً نخواهند توانست. اما شانتاژ علی ماشاالله. از قدیم گفتند: مرغی که انجیر میخورد نوکش کج است. شما اگر راست می گویید... نوکتان را نشان بدهید ببینیم کج است؟ 
بهتر است شهردار بزرگ و فرهنگ پرور و فرهنگ دوست اصفهان به این یاوه ها اعتنایی نکند و آغوشی باز بگشاید  تا ما سال دیگر هم همین بساط شکوهمند را در شهر دوستدار هنر پیاده کنیم که الحمدالله زمینه فراهم شد. 



دسته بندی: یادداشت / اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید