شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اجتماعی » ۸۵۰۰ معلول در استان اصفهان در لیست انتظار دریافت مستمری

۸۵۰۰ معلول در استان اصفهان در لیست انتظار دریافت مستمری

0
521
کد خبر: 92


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، گفت: ۸۵۰۰ معلول در استان اصفهان واجد شرایط دریافت مستمری از بهزیستی هستند که به علت کمبود اعتبار در لیست انتظار دریافت مستمری قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از تسنیم ، ولی‌الله نصر پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت، با اشاره به مشکلات این گروه از  جامعه، اظهار داشت: باید برای رفع مشکلات معلولان و سالمندان اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: مشکلات عدیده معلولان احصا شده و ما به عنوان مطالبه‌گر پی‌گیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان موارد مشکلات معلولان، گفت: اشتغال معلول مشکلات معیشتی و پرداخت مستمری از جمله مواردی است که معلولان با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: ۸۵۰۰ معلول در استان اصفهان شناسایی شده که واجد دریافت مستمری از اداره بهزیستی هستند که متاسفانه به علت کمبود بودجه آنها در لیست انتظار دریافت مستمری قرار دارند.

نصر تصریح کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه‌ای داریم که به علت معلولیت‌های مختلف از جمله نابینایی، ناشنوایی، معلول جسمی و حرکتی با معضل اشتغال مواجه هستند و قانون ۳ درصد اشتغال معلولان زیر پا گذاشته شده و باعث ناراحتی ما و خانواده‌ها شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به مسکن به عنوان مشکل دیگر معلولان، اظهار داشت: بهزیستی کشور با تفاهم چند جانبه الویت واگذاری مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلولیت گذاشته هر چند آنها هم به طور کامل خانه‌دار نشدند.

وی افزود: هزینه‌های درمان، توانبخشی و تجهیزات مورد نیاز از جمله مشکلات دیگر معلولان است که دغدغه‌هایی را برای ما و خانواده‌های آنان در بر داشته است.

نصر خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی وجود دارند که به علت معلولیت شدید فرزندان، نیاز به حق پرستاری دارند، در استان اصفهان ۲۷۰۰ معلول واجد شرایط  پشت نوبت حق پرستاری هستند و این موضوع بسیار برای ما دردآور و زجرآور است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد جزو افراد دهک‌های پایین جامعه هستند، گفت: امیدواریم طبق فرمایش مقام معظم رهبری کاری کنیم که مریض داران به غیر از بیماری مشکل دیگری نداشته باشند.

دسته بندی: اجتماعی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید