دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اجتماعی » بوی امام هشتم در شهر ما

بوی امام هشتم در شهر ما

0
38
کد خبر: 173


سال هاست آرزومندان رو به سوی امام هشتم شیعیان می آورند و آرزوهای خود را از این بقعه مبارک طلب می کنند. هرسال عده زیادی در دورهمی های خود اعلان می کنند که فلان آرزو را داشتم به زیارت آقا امام هشتم شتافتم و به نتیجه دلخواه رسیدم.

امروز در گپ   گفتی که در سالن نشست های خبری مجتمع مطبوعاتی فرهنگی اصفهان برقرار شد به دیدار مصطفی حجه فروش و همکاران ایشان در هفته بزرگداشت کرامت رضوی رفتیم. 

مدیر خادمیاران دبیر کانون‌های خدمت رضوی در این نشست و هم اندیشی اظهار داشت: در طول سالیان گذشته این مجموعه توانسته است بیش از ۱۵۰ هزار خادمیار رضوی را جذب کند که حدود ۱۰ هزار نفر آنها در اصفهان در عرصه‌های مختلف جامعه فعال هستند.

مصطفی حجه فروش تصریح کرد: در دهه کرامت برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای شهرستان اصفهان و شهر اصفهان به دلیل گستردگی و متنوع بودن خدمات مردمی خادم یاری تدارک دیده است.

وی افزود: امیدوارم آنچه که وظیفه اخلاقی و دینی ما در راستای کمک به مردم در مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و توانمندسازی است بتوانیم به خوبی عمل کنیم.

مدیر خادمیاران دبیر خانه کانون‌های خدمت رضوی اصفهان خاطرنشان کرد: ارتقا سطح دینی و فرهنگ مردم جامعه از اهداف اصلی خدمات ما است که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی برای خوشنودی خدا، امام رضا(ع)، مردم و برای تأثیرگذاری در مسائل اخلاقی و فرهنگی جامعه انجام می‌شود.

سید محمد حسین امامی، معاون خادمیاری مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان نیز در این نشست اضافه کرد: دهه کرامت فرصتی است که بتوانیم سبک زندگی رضوی و کریمانه را برای آرامش دل‌ها و نشاط معنوی جامعه ترویج کنیم و فرصت مغتنمی برای ایجاد وحدت و پیوند بین نسلی به ویژه نوجوانان و قوم بخشی به باورهای این نسل است.

وی خاطرنشان کرد: در این دهه با نام امام مهربانی اقداماتی را انجام می‌دهیم که نقطه عطف شبکه خادمیاری در سراسر استان و سراسر کشور است. خدمت و گره گشایی از کار مردم با نام امام رضا(ع) پیوند دینی مردم را هم با معارف دینی اهل بیت بیشتر می‌کند.

معاون خادمیاری مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با بیان اینکه در ۲۴ شهرستان‌ استان اصفهان دفاتر نمایندگی وجود دارد، افزود: در ذیل دفتر مجموعه مدیریت خدمت رضوی استان خراسان اصفهان تعدادی از کانون‌های خدمت رضوی فعال و مشغول به خدمت هستند. در استان اصفهان نزدیک به ۲۵۵ کانون خدمت رضوی اعم از کانون‌های تخصصی و محلی بوده و در عرصه‌های ۱۹ گانه خدمتی ما در شبکه خادمیاری به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند.

 امامی اظهار داشت: تقریباً از ۲۵۵ کانون نزدیک به ۹۰ مورد در مرکز استان مستقر است. در کل استان اصفهان بیش از ۱۱ هزار خادم یار و یاور رضوی مشغول به خدمت داریم که ۳۵ درصد را بانوان و ۶۵ درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که در شبکه خدمت یاری با توجه به افزایش کانون‌های ما که محل طلاقی خدمت، خادم و مخدوم هستند و توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم در این کانون‌ها اتفاق می‌افتد نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد بیش از ۱۴۵ درصدی خدمت را در شبکه خادمیاری داشتیم.

وی اعلام کرد: در سراسر استان اصفهان بیش از هزار برنامه ویژه دهه کرامت خواهیم داشت. ویژه برنامه‌های دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت ماه روز ولادت حضرت معصومه(س) با تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا رأس ساعت ۷ صبح در گلستان شهدا آغاز خواهد شد که در آن عطرفشانی و گل‌آرایی قبور مزار شهدا؛ همچنین در همان روز از ساعت ۹ ویژه برنامه‌ای برای روز دختر با عنوان «دختر ماه» در سالن اجتماعات گلستان شهدا تدارک دیده شده است.

دسته بندی: اجتماعی / فرهنگی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید