جمعه، 10 فروردین 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » فرهنگی » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: امیدواریم چراغ هنر و تئاتر اصفهان را همواره روشن و پر نور نگه داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: امیدواریم چراغ هنر و تئاتر اصفهان را همواره روشن و پر نور نگه داریم.

0
894
کد خبر: 96


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ،مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ، با بیان اینکه در آستانه ی روز دانشجو هستیم و با تبریک این روز اظهار کرد: ایران اسلامی کشوری آزاد و با مردمان انقلابی است و حوادث و ناآرامی‌ها ی زیاد ی به خود دیده است وشرایط امروز کشور نیز گذرا است اما روسیاهی  ها به ذغال می‌ماند و امیدواریم  این‌ رخدادها باعث رشد و اعتلای فرهنگی، افزایش آگاهی و بصیرت عموم مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی افراد در این فضا به هنرمندان فشار وارد می‌کنند و می‌خواهند که آنان در صحنه نباشندو به نام آزادی بیان اما در واقع دیکتاتورمابانه به دنبال دور کردن هنرمندان از صحنه های اجتماعی هستند.

وی   با بیان اینکه مردم و هنرمندان به نشاط و آرامش نیاز دارند افزود: اصفهان ظرفیت های بسیار خوبی برای کارهای هنری و فرهنگی دارد؛ رهبر معظم انقلاب  (مد ظله العالی )هم در آخرین دیدار با مردم اصفهان، این شهر را «شهر هنر» نامیدند چراکه هنر اصفهان و اصفهانی‌ها زبانزد خاص و عام است اما وقتی از زبان شخصیت بزرگی همچون ایشان این نکته بیان می‌شود تکلیف مضاعف داریم و باید روی این موضوع  بیشتر کارکرده و بتوانیم این شرایط در خشان اصفهان را ماندگار کنیم.

تمنایی با اعلام آغاز به کار جشنواره سی‌وچهارم از ابتدای مردادماه امسال تصریح کرد:این جشنواره به صورت  رقابتی است و صرفا مختص به آثار صحنه ای هنرمندان استان می باشدو تعداد آثار رسیده به دبیر خانه جشنواره  18  اثر نمایشی  از 8 شهرستان استان می باشد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: از میان ۱۸ اثری که به دبیرخانه جشنواره تئاتر رسید، شش اثر از نجف‌آباد، پنج اثر از اصفهان و سه اثر از شاهین‌شهر بود، همچنین شهرستان‌های خمینی شهر، لنجان، نایین و گلپایگان هر کدام یک اثر نمایشی در این دوره داشتند.

علی تمنایی گفت :اولویت های موضوعی سی وچهارمین جشنواره تئاتر استان 1- همگرایی ملی و شعار سال-2ارتقاء نهاد خانواده3- آثار نویسندگان ایرانی و بومی 4- مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و شیوه های روز تئاتر دنیا می باشد.

وی اظهار کرد: داوری‌ها از روز جمعه هجدهم آذرماه آغاز می‌شوند و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت. داوران این دوره از جشنواره ،احمد شاهین‌فر و هوشنگ جمشیدیان از اصفهان و جواد ایزددوست به نمایندگی از مرکز هنرهای نمایشی وزارت متبوع  هستند.

تمنایی خاطر نشان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، حوزه هنری، شرکت آب و فاضلاب، انجمن هنرهای نمایشی و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری و مشارکت دارند وامیدواریم چراغ هنر و تئاتر اصفهان را همواره روشن و پر نور نگه داریم.

نشست خبری سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر اصفهان -امروز سه‌شنبه-پانزدهم آذرماه- در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مطبوعاتی برگزار شد وبه سوالات اصحاب رسانه و مطبوعات درخصوص این جشنواره پاسخ داده شد .

دسته بندی: فرهنگی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید