یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اجتماعی » مدیرعامل انجمن صرع اصفهان خبرداد؛ احتمال ابتلای تمام افراد به بیماری صرع وجود دارد

مدیرعامل انجمن صرع اصفهان خبرداد؛ احتمال ابتلای تمام افراد به بیماری صرع وجود دارد

0
148
کد خبر: 169


به گزارش پایگاه خبری سیبه نیوز ، مدیرعامل انجمن صرع اصفهان از وجود ۶۵ هزار بیمار مبتلا به صرع در اصفهان  خبرداد. مسعود اعتمادی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: ۸۵۰ هزار بیمار مصروع در ایران زندگی می‌کنند که از این تعداد ۶۵ هزار بیمار مصروع در استان اصفهان هستند.  

 وی با اشاره به وجود حدود ۶۰   الی ۷۰ هزار بیمار صرع  در استان اصفهان گفت: حدود ۲۰ درصد این بیماری اگر صرع های مقاوم باشند حدود ۱۵ الی   ۱۶ هزار صرع مقاوم می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه صرع یک بیماری شایع و قابل درمان است، ادامه داد: فرایند تشخیص، درمان و حمایت از بیماران مبتلا به صرع در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار مطلوب و اُمیدبخش می باشد.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ بیماری صرع گفت: بیماری صرع از ابتدای خلقت انسان بوده و حدود ۱۰ درصد مردم در عمرشان تشنج را تجربه کرده اند.

اعتمادی فر اظهار داشت: احتمال ابتلای تمام افراد به بیماری صرع وجود دارد، اما این بیماری به‌طورمعمول بیشتر در کودکان و افراد بالای ۵۰ سال بروز می‌کند.

مدیرعامل انجمن خیریه صرع اصفهان گفت: بیماران صرع محدودیتی در اشتغال، ازدواج و مسایل حقوقی ندارند و افراد جامعه در این زمینه باید آگاه شوند.

وی افزود:وجود نگرش منفی نسبت به این افراد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مبتلایان به این بیماری و خانواده‌هایشان محسوب می‌شود و نبود آگاهی نسبت به علائم، عوارض و عوامل تشدید این بیماری، منجربه پدیدآمدن مشکلاتی از جمله گوشه‌گیری و خانه‌نشینی شده است.

اعتمادی فر در ارتباط با علل بیماری صرع توضیح داد: بعضی عوامل ازجمله آسیب‌های ساختاری و ساختمانی ،ضربه‌های مغزی، عفونت ها، تومورهای مغزی، ضایعاتی که هنگام زایمان به وجود می آید و ناهنجاری های مغز می‌توانند منجر به بیماری صرع شوند.

این پزشک متخصص ادامه داد: تشخیص بیماری صرع بر اساس علائم بالینی، نتیجه ام آر آی و نوار مغز است وخوشبختانه این بیماری یکی از قابل‌کنترل‌ترین بیماری‌های عصبی است که داروهای بسیاری برای کنترل و درمانش شناخته و معرفی‌شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه صرع اصفهان با بیان اینکه بیش از سه هزار بیمار تحت پوشش انجمن خیریه صرع اصفهان هستند،گفت: افزود: اصفهان با برخورداری از نخستین بخش جراحی صرع در بیمارستان کاشانی در درمان بیماری صرع در کشور پیشتاز است.

احمد شریعتی عضو هیات مدیره انجمن خیریه صرع اصفهان در ادامه این نشست خبری گفت: بیماران مصروع در این انجمن با کمترین هزینه و آسانترین فرایندها از حمایت های اجتماعی، معیشتی و آموزشی بهره مند می شوند.

وی بیان داشت: بطور معمول یک درصد مجموع جمعیت را افراد مبتلا به صرع تشکیل داده اند که این آمار در کشور حدود ۸۵۰ هزار نفر و در اصفهان ۶۵ هزار نفر است.

شریعتی افزود: اولین اقدام برای تشخیص این بیماری، گرفتن نوار مغز است که پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم. پس از گرفتن نوار مغز و طی شدن چند روز، کانون صرع در بیمار مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد افراد جامعه دچار بیماری تشنج می‌شوند و اگر تشنج‌ها تکرار شوند فرد دچار بیماری صرع شده است، چنانچه کانون صرع در بدن به فعالیت خود ادامه دهد فرد مبتلا به بیماری صرع است و اگر کانون صرع قوی باشد فرد مرتب دچار بیماری صرع می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن خیریه صرع اصفهان افزود: در مغز هر انسانی سلول‌های زیادی وجود دارد و هر گاه گروهی از سلول‌های مغز فعالیت طبیعی خود را از دست بدهند فرد دچار بیماری صرع می‌شود.

شریعتی بیان کرد:اغلب مردم جامعه به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به صرع و حمله های آن، صرع را یک بیماری غیر قابل پیش بینی و خطرناک تصور می کنند که همراه با آن داشتن فعالیت های شغلی امکان پذیر نمی باشد.

دسته بندی: اجتماعی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید