شنبه، 8 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اجتماعی » مسیر پیشرفت نجف آباد را مسدود نکنید؛ مردم نجف آباد از شورای شهر مطالبه خواهند کرد

مسیر پیشرفت نجف آباد را مسدود نکنید؛ مردم نجف آباد از شورای شهر مطالبه خواهند کرد

0
245
کد خبر: 158

یادمان باشد که نجف آباد ما، رکوردار تقدیم شهدا در انقلاب است. شهر کاظمی ها و شهید محمد منتظری ها، شهر شهید آیت، موطن علما و صلحای راستین و اکنون از ما انتظار می رود تا به سیاق بزرگان خود رفتار کنیم.

مردم نجف آباد از شورای شهر مطالبه خواهند کرد


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سیبه نیوز:

 نجف آباد همیشه شهره به اعتدال و انصاف بوده است. بازار نمونه این شهر را به یاد آوریم که در کشور شهره به انصاف است. اکنون بر ما چه رفته است که نمایندگان شورای شهرمان بر سر مسایلی غیر مهم و غیر ضروری ماههاست که سرنوشت اجتماعی شهر را قربانی سلایق شخصی و گروهی کرده اند. آیا وصیت بزرگان و تاریخ این شهر انقلابی ما را بیدار نخواهد کرد؟

چرا باید قطاری را که بر روی ریل پیشرفت در حال حرکت است و هر ماه شاهد افتتاح طرح ها و نشستن لبخند بر لب مردمان شریف و زحمتکش است متوقف کنیم؟

عبدالرسول امامی شهردار کنونی نجف آباد، از زمره آن مدیران شهری است که از پائین ترین سطوح در مدیریت شهری فعالیت و رشد یافته تا به سطح عالی شهرداری رسیده است. پرونده ای درخشان از فعالیت های عمرانی، فرهنگی و شهری در کارنامه درخشان این مدیرت شهری ثبت شده است.

امامی از تاریخ 25 شهریور 1400 پس از محمد مغزی که 2 سال در این پست بود به شهرداری نجف آباد انتخاب شد. اکنون بعد از دو سال خدمات این مدیر شهری که با خدمات متنوع محله محور و جبران بدهی های قبلی شهرداری همراه بوده، متاسفانه تعدادی از همان افراد شورای شهر که دو سال قبل رای به شهردار شدن او داده بودند به بهانه عدم اقامت آقای امامی در نجف آباد و بومی نبودن این شهردار در صددبرکناری ایشان برآمدند.

خبرها حاکی است از 9 نفر شورای شهر نجف آباد 5 نفر قصد برکناری ایشان و 4 نفر نظر مثبت بر ابقای ایشان دارند.

همین دوسال پیش بود که شورای شهر نجف‌آباد با ۷ رأی موافق از مجموع ۹ رأی حاضر ، عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد  را که تجارب ارزشمندی در 5 ناحیه شهرداری اصفهان داشت را به این پست برگزید.

گفتنی است در طول این دو سال، مردم داری و پاسخگویی این مدیر شهری و توجه به مشکلات مردم و ارباب رجوع از شاخصه های مدیریت شهری او بوده و نزدیک به 150 پروژه شهری کوچک و بزرگ که برخی در قامت پروژه های کلانشهر ها بوده در نجف آباد به ثمر رسیده است.

همکاران امامی او را فردی مدیر و مدبر، نکته سنج و در تراز مدیریت شهری، فردی آبادگر، خلاق و دارای ایده های سرمایه پذیری و اقتصادی بی نظیر توصیف می کنند.

او همواره در این 2 سال کوشیده که ضمن احیا و حفظ بافت سنتی و تاریخی نجف آباد، عمران و آبادی این شهر را به دنیای مدرن شهری گره بزند.

متاسفانه اخیرا به گوش می رسد که در بازی های سیاسی در شورای شهر نجف آباد و  نفوذ برخی افراد بر بدنه این نهاد شهری، تعدادی از افراد شورا به بهانه های مختلف تصمیم به برکناری این مدیر لایق شهری گرفته اند.

سوال اساسی اینجاست که چرا باید آینده و پیشرفت شهری مهم در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران که یکی از بزرگترین شهرهای ایران پس از کلانشهرها شمرده می شود، قربانی  امیال سیاسی باندهای قدرت طلب شود؟

 اگر چه در دو هفته گذشته خبر رسید که این مشکل با وساطت فرمانداری و برگزاری جلسه کمیته انطباق حل شده و شهردار امامی ماندنی شده است ولی مجددا زمزمه هایی به گوش می رسد که یارگیری های جدید در شورای شهر را حکایت دارد.

تصمیمات بدون اندیشه ای که هزینه ها و تبعات سنگینی برای این شهر ایثارگر و مقاوم خواهد داشت و مسیر توسعه نجف آباد را ماهها و سال ها به عقب خواهد راند. ای کاش این دوستان که قطعا عصاره شهروندان نمونه نجف آباد در شورای شهر هستند کمی با تدبیر و دانایی صلاح و پیشرفت این شهر را قربانی تصمیمات آنی و خلق الساعه نکنند.

آیا زمانی که مدیریت شهری نجف آباد در بهترین شرایط در حال خدمت رسانی، رفع بدهی های شهرداری و انجام پروژه های باشکوه است، بهانه عدم سکونت شهردار در نجف آباد، توجیهی خوب و کافی برای برکناری ایشان است.

وقتی شهردار، در ویلاشهر (تنها در چند کیلومتری شهرداری) و چسبیده به نجف آباد سکونت دارد، آیا می توان او را مدیری غیر بومی نامید؟

اکنون جناب حجت الاسلام حسناتی امام جمعه مردمی نجف آباد نیز از فعالیت های شهردار حمایت نموده است. در جلسات صورت گرفته از نظر قانونی شورای شهر به حد نصاب نرسیده است، در همه تصمیمات شورا به جز کمیسیون های تخصصی فرهنگی و اجتماعی و.... باید همه 9 نفر اعضاء حضور به هم رسانند در حالیکه در هر دو مورد گذشته جلسه به لحاظ عدم شرکت بعضی از   اعضاء از حیض انتفاع افتاده است و نمی توان تصمیمات این جلسات را ملاکی برای برکناری شهردار در نظر گرفت.

در گیر و داری که مردم اسیر تورم و وضع اقتصادی نابسامان هستند، همین افتتاح طرح ها و پروژه های شهری روزنه امیدی بر آن ها باز کرده که شایسته نیست به نا امیدی بگراید.

چنانچه شورای محترم شهر نجف آباد، مصالح این شهر شهیدپرور و دانشمند پرور را در نظر داشته باشند و واقعا منافع مردم ایثارگر و شریف این خطه را مورد نظر قرار دهند، تغییر شهردار، آن هم در روزهای اوج، به بهانه های واهی و غیر منطقی، نه تنها از نظر اقتصادی و مدیریتی به زیان این شهر است، بلکه نشان قدرناشناسی و اتلاف سرمایه های انسانی بوده و تنها مدیریت شهری نجف آباد را از ریل پیشرفت و تداوم عمران و آبادی خارج می کند.

مردم از شورای شهر مطالبه خواهند کرد و افرادی که در شورا عزم به توقف مسیر توسعه این شهر گرفتند باید جوابگوی افکار عمومی و عموم شهروندان نجف آباد باشند و به هیچ وجه بهانه ها و توجیهات غیر علمی و تحمیل سلایق شخصی قابل قبول و پذیرفته نیست.

اینکه مجددا شهرداری با لابی گری سیاسی بیاید که قطعا سوابق درخشان امامی را نخواهد داشت و تازه یکسال طول بکشد تا چم و خم کار را یاد بگیرد، تنها خیانت به مردم و سرمایه های شهرداری است که همه از جیب مردم تامین می شود.

عاقلانه و منطقی است که حداقل شورای شهر نجف آباد فرصت 4 ساله قانونی را به شهردار فعلی بدهد تا مسیر توسعه و فعالیت های ایشان و پروژه های ناتمام شهرداری به اتمام برسد.

امید است این چند نفر با قبول نصایح پیران و پیشکسوتان نجف آباد دست به تصمیمی تاریخی بزنند تا مصلحت این شهر مهم در سپهر سیاسی ایران، اسیر سلایق شخصی و گروهی و دچار سردرگمی و پشیمانی های بعدی نشود.

دسته بندی: اجتماعی / فرهنگی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید