یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اجتماعی » غوغا در شورای شهر نجف آباد

غوغا در شورای شهر نجف آباد

0
316
کد خبر: 147


قانون می گوید:

براساس  ماده (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، خاتمه خدمت و عزل شهرداران به تشخیص شوراهای اسلامی شهرها صورت می پذیرد. از این رو در برخی مواقع، برخی از شوراهای اسلامی شهرها بدون در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و شهرداری و صرفاً به دلایل شخصی یا جناحی اقدام به عزل شهردار می نمایند که این امر موجب عدم ثبات مدیریت شهری و همچنین عدم امکان برنامه ریزی می گردد.

همچنین در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا(شورای نجف‌آباد ۶ نفر باید موافق باشند) به ادامه خدمت شهردار رأی مخالف دهد، موضوع و دلایل برکناری به کمیته انطباق که در فرمانداری قرار دارد ارجاع خواهد شد و شورای انطباق می‌بایست ظرف مدت معین موضوع را بررسی و در صورت صحت دلایل عزل، حکم انتصاب شهردار را ملغی نماید.

حالا در شورای شهر نجف آباد مدت هاست که 5 نفر از اعضای شورا با داشتن یک همراه بیشتر بر علیه 4 نفر دیگر قد علم کرده اند تا فعالیت های شهرداری را از پویش و پویایی خود بیندازند.

شاید آنها نمی دانند که «صددرصد» می دانند هرلحظه لجبازی آنها برای هدفی که به ضم خودشان نیکوست برای مردم نجف آباد  به چه اندازه هزینه در بردارد.

همه این منتخبین مردم ، از کیسه پر فتوت شهرداری ماهیانه حقوق دریافت می کنند و اگر در منصافه ترین حالت آن فقط به دستمزدشان نگاه کنیم در یک ماهه گذشته این دوستان در مقابل حقوقی که گرفته اند به تک تک مردم نجف آباد بدهکارند. زیرا همین عدم تفاهم در ماندن یا رفتن شهردار نشان میدهد که  آنها در بقیه تصمیم گیری های مهم شهر نیز با تردید وارد شده و به خاطر بعضی از عدم تفاهم ها نتوانسته اند به خدمت درست خود در شهر ادامه بدهند.

به درستی همه مردم می دانند در خانه ای که آشوب باشد تصمیم گیری درستی صورت نخواهد گرفت. اگر قبول کنیم که شهردار هم با خدماتی که در شهر انجام داده است مورد تأییدکلامی  نماینده محترم ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه شهر بوده است . خود به خود جمع 9 نفره شورا به ده نفر تبدیل شده و در کفه عُرف ترازو بر خلاف قانون که در بیشتر مواقع کور است اختلافات و تفاهمات پنج ... پنج مساوی است. با این همه بازهم احترام به نظر 9 نفره شوراست.

آنچه مهم است در حال حاضر منافع شهر و مردم شهر  بی تردید در معرض خطر واقع شده است. زیرا عدم تفاهم در انتخاب شهردار و به نتیجه نرسیدن در این مدت بیانگر اختلاف نظر اعضای شورا در بقیه مشکلات شهر است.... لزن به یادآوری نیست که این عدم تفاهم در مدتی کوتاه به طرف  لج و لجبازی سوق داده می شوداگر تاکنون به این نقطه نرسیده باشد  و نتیجه این لج و لجبازی  برای شهری به بزرگی و تاریخ و سترگی آن  خراب کردن  منزل صاحبخانه است و خوردن نمک و شکستن نمکدان است.  

بهتر است شورای شهر کفه های ترازوی تفاهم را یکی کرده با هم کنار آمده تصمیم درستی را اتخاذ کنند تا بیشتر از این در اذهان نپیچد که شواری فعلی قادر به حل مشکلات شهر و شهردار خود نیست و باید طرحی نو در انداخت....به راستی افراد فهیم شواری شهر نجف آباد قدرت آن را ندارند تا جلوی این غوغا سالاری منفی در منفی را بگیرند؟ نظر با شما!!

دسته بندی: اجتماعی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید