جمعه، 31 فروردین 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اخبار » شهردار سده لنجان: صنایع ذوب آهن و فولاد هیچ اقدامی را برای توسعه شهرستان لنجان و بهبود کیفیت زندگی مردم انجام نداده اند

شهردار سده لنجان: صنایع ذوب آهن و فولاد هیچ اقدامی را برای توسعه شهرستان لنجان و بهبود کیفیت زندگی مردم انجام نداده اند

0
592
کد خبر: 89


حمید شهبازی در نشست خبری با اصحاب رسانه  در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری سده لنجان گفت: امسال این بودجه ۶۰ میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم نوید بخش اتفاقات خوب در این شهر باشد.

وی با اشاره باینکه 30 میلیارد و 800 میلیون تومان از بودجه شهرداری وصول شده است، افزود: با توجه باینکه یکی از آیتم های درآمدی ما دریافت عوارض آلایندگی یا عوارض سبز است در حال حاضر هیچ مبلغی در این زمینه به شهرداری سده لجان پرداخت نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 67 درصد بودجه شهرداری پروژه های عمرانی و 33 درصد مابقی آن هزینه های جاری است، گفت:در تلاش هستیم تا بر اساس عدالت محوری هم مردم در محلات از اجرای پروژها بهره مند شوند.

شهردار سده لنجان با اشاره به اینکه توزیع عادلانه خدمات و ارتقای محلات را در شهر سده لنجان در دستور کار است، اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که آهنگ هماهنگ پروژه‌های عمرانی در همه نقاط شهر می تواند ضمن ارتقای کیفیت زندگی شهروندان امید را در جامعه نیز تقویت کند.

شهبازی با بیان اینکه شهر سده لنجان به دلیل نزدیکی با صنایع بزرگ و همچنین ظرفیت‌ کشاورزی که دارد همواره در طول تاریخ مهاجرپذیر بوده است، افزود: این شهر دارای بیش از 22 هزار نفر جمعیت است که تنوع فرهنگ را در خود دارد.

وی ادامه داد: شهر سده لنجان در ۴۰ کیلومتری اصفهان، سومین شهرستان لنجان است که به عنوان یک شهر ساحلی، ۹ کیلومتر از زاینده رود را در دل خود جای داده که باعث ارتقای سطح این شهر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهر سده لنجان معروف به شهر مهربانی و الفت است و مردمانی سختکوش و همراه و همدل دارد، گفت: این شهر به دلیل مجاورت صنایع فولاد، ذوب آهن و دفاعی اصفهان، شهری مهاجرپذیر است که قومیت‌ها و نژادهای مختلفی در آن با صلح و صفا در کنا ریکدیگر زندگی می‌کنند.

شهبازی با اشاره به تاسیس شهرداری سده لنجان در سال 62 اظهار داشت:در طول این چهار دهه اقدامات خوبی برای مردم انجام شده است ولی متاسفانه به دلیل نگاه برخوداری که به شهرستان لنجان شده است موجب شده در بسیاری مواقع مردم از داشته‌های طبیعی محروم باشند.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری، آموزشی، ورزشی، بهداشت و سلامت و اشتغال مردم این شهر با چالش‌های زیادی مواجه هستند دارند و انتظار داریم که دستگاه‌های مسئول برای رفع این مشکلات تلاش خود را مضاعف کنند.

شهردار سده لنجان افزود: در حوزه مسئولیت های اجتماعی  صنایع ذوب آهن و فولاد هیچ اقدامی را برای توسعه شهرستان لنجان  و بهبود کیفیت زندگی مردم انجام نداده اند که این امر گلایه جدی ما را در پی داشته است.

وی ادامه داد: برای مثال در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مجاور این شهر در سال‌های گذشته هیچ فعالیت و استراتژی در راستای بهبود زندگی و کیفیت بخشی به زندگی مردم شهر نداشته‌اند.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت کشاورزی در این شهر گفت: کاشت برنج لنجان در واقع برای شهر سده لنجان ثبت شده است و در حال حاضر نیز موزه تخصصی برنج ایجاد شده است.

دسته بندی: اخبار

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید