یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » فرهنگی » در نشست پنجمین جشنواره بزرگ مصطفی عنوان شد: استاندار و شهردار پا به پای میزبانی جشنواره بزرگ نخبگان جهان در اصفهان

در نشست پنجمین جشنواره بزرگ مصطفی عنوان شد: استاندار و شهردار پا به پای میزبانی جشنواره بزرگ نخبگان جهان در اصفهان

0
387
کد خبر: 138

اصفهان: پایگاه خبری سیبه

باردیگر اصفهان ثابت کرد که مرزهای تفکر و اندیشه را در نور جستجو می کند تا به سرمنشاء اصلی آن برسد تا نشان دهد که در هرزمان و هر سلسله پایتخت فرهنگی جهان اسلام مهد نخبه پروری  جهان بوده است. 

از ابن سینا تا میرداماد وتا دکتر غلامحسین ابراهیم دینانی و هزاران نخبه دیگر محل زادگاه و بعضاً مدفن آنها در تخت فولاد اصفهان است. شاید به نوعی بتوان تخت فولاد اصفهان را بهشت نخبگان دنیا دانست.

حالا در چنین شرایط حساسی  میزبانی یکی از بزرگترین رویداد های علمی جهان به این شهر رسیده است تا ثابت شودکه  سرزمین  گنبدهای فیروزه ای مهد بزرگان علم و ادب بوده  و خواهد بود. 

جشنواره بین المللی مصطفی  امسال با دبیری استاد حسین ربانی و با همت مسئولین ذیربط از استانداری گرفته تا شهرداری و دانشگاه ها و مراکز علمی استان و تا اندیشمندان حاضر دراین  رویداد عظیم  ششم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد. 

شایان ذکر است که این جشنواره بزرگ علمی دارای نکات مثبت و شاخصی است که در نشست خبری پنجمین جشنواره بزرگ مصطفی (ص) در تالار تاریخی «اشرف» استانداری اصفهان برگزار شد. به سمع و نظر حاضرین رسانه رسید و خبرنگاران نیز فرصت آن را پیدا کردند تا با فراغ بال به پاسخ سؤالات خود برسند. 

وی در این نشست اظهار داشت: از مهمترین اتفاقات حضور پیامبر رهاندن مردم از جهالت است و یکی از دستاوردهایی که جمهوری اسلامی به ویژه در چند دهه اخیر نیز ارتقا و رشد علم و فناوری است. وی افزود: دانشمندان مسلمان که فعالیت‌ها و آثار علمی و فناوری آنها در جوامع مختلف و در رشد بشریت تاثیرگذار است در پنجمین رویداد جایزه مصطفی شرکت خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: هدف از برگزاری رویداد مذکور را علاوه بر اعطای جایزه مصطفی(ص) به برترین دانشمندان مسلمان دنیا، شبکه سازی، گفتمان سازی و ظرفیت سازی بین دانشمندان و صاحبنظران جهان اسلام است.

ربانی با بیان اینکه پنج دانشمند مسلمان برتر دنیا در این رویداد معرفی و تجلیل خواهند شد، ادامه داد: ۱۵۰ مهمان خارجی از حوزه علم و فناوری و رسانه ای در رویداد جایزه مصطفی(ص) حضور خواهند داشت که سفیرانی برای معرفی کشور ایران و شهر اصفهان به سراسر دنیا می باشند.

رئیس بنیاد نخبگان اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان گفت: سوابق علمی، تاریخی و فرهنگی از جمله دلایل انتخاب اصفهان برای میزبانی از پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) بین المللی است.

وی ادامه داد: میهمانان این دوره از فعالان حوزه پزشکی، انرژی و اکوسیستم‌های محیط زیستی، علم و فناوری هستند و برنامه‌های خاص و ویژه هوش مصنوعی در حاشیه این دوره نیز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: همچنین رویداد سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی به میزبانی اتاق بازرگانی از دیگر برنامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی است پیش بینی شده است.

ربانی در ارتباط با برنامه‌های پیش بینی شده در پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) گفت: مهمانان خارجی از ششم مهر وارد اصفهان خواهند شد و روز جمعه هفتم مهر، مراسم افتتاحیه بطور رسمی در سالن اجلاس سران اصفهان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص)بیان کرد:در هشت دانشکده دانشگاه اصفهان و در ۹ دانشکده دانشگاه صنعتی نشست‌های علمی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نشست‌های فناوری نیز در حاشیه این رویداد برگزار می‌شود که به دو صورت آکادمیک و بیزنسی اقتصادی در حوزه سلامت، محیط زیست و برپا می شود.

رئیس بنیاد نخبگان اصفهان اظهار داشت: نمایشگاهی در هتل عباسی با حضور تعداد قابل توجهی از میهمانان برگزار خواهد شد. برنامه افتتاح رسمی جمعه هفتم مهرماه در سالن اجلاس برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی هایی برای توسعه صنایع بواسطه نقش علم انجام گرفته است؛ البته اینگونه برنامه‌ها فقط نقطه آغاز است و در ادامه فرآیندی برای ایجاد ارتباط بیشتر بین علم و صنعت تعریف شده است. جایزه مصطفی ظرفیت بزرگی برای توسعه بهتر صنایع مرتبط با هوش مصنوعی خواهد بود.

ربانی گفت: اشتباهی که در سالیان اخیر با آن مواجه بوده‌ایم وجود نگاه اقتصادی به علم است و باید این موضوع رفع شود؛ هر مهمانی که در اصفهان حضور یابد سفیری برای ماست تا فرهنگ و ظرفیت غنی اصفهان را به شهر و کشور خود بازگرداند.

این مقام مسئول در پایان گفت: یکی از حامیان اصلی این برنامه شهرداری اصفهان است که از ظرفیت‌های مختلف این مجموعه استفاده خواهد شد. «شهر هوشمند» یکی از موضوعات اصلی برنامه فوق است. تفاهم‌نامه علمی و فرهنگی بین شهرداری اصفهان و بنیاد نخبگان استان به‌منظور گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی، کاربردی و آموزشی و نیز تکمیل زنجیره علم، فناوری، بازار، تجارت و نیز حفظ توانمندسازی و به‌کارگیری جامعه نخبگانی استان و کشور و بهره‌مندی از ظرفیت‌های پیشران سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امضا شد.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های نخبگانی، شناسایی و راه حل یابی مشکلات، آسیب‌ها و مسائل حوزه مدیریت شهری، شناسایی و معرفی نخبگان متقاضی دوره پست دکترا و یا فرصت مطالعاتی مرتبط با حوزه مدیریت شهری، تشکیل کارگروه‌ها، برگزاری رویدادها و شتاب‌دهی تیم‌های تخصصی در حوزه هوش مصنوعی و مدیریت شهری، برگزاری نشست‌های تبیینی و ترویجی با موضوعات حوزه علم، فناور و نوآوری، برگزاری نشست‌های تبیینی در حوزه انقلاب اسلامی با مخاطبان بنیاد نخبگان استان اصفهان، برگزاری نشست‌های اخلاقی و قرآنی با مخاطبان بنیاد نخبگان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های «در اصفهان بمانیم» با رویکرد حفظ نخبگان در استان و ترویج مهاجرت معکوس، برگزاری کارگاه‌های تخصصی مشاوره‌ای و مهارت محور به منظور ارتقا سطح زندگی فردی و اجتماعی مخاطبان بنیاد نخبگان استان، تولید و انتشار محتوا در راستای فعالیت‌های مشترک در بستر فضای مجازی و رسانه‌های استانی و ملی، برگزاری اردوهای نخبگانی با محوریت اماکن فرهنگی تاریخی شهر اصفهان و مراکز خدمات فرهنگی- تفریحی معاونت از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

دسته بندی: فرهنگی / اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید