یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اجتماعی » گذر سه راه طیب تا چهارراه تختی به مبلمان شهری مجهز می‌شود

گذر سه راه طیب تا چهارراه تختی به مبلمان شهری مجهز می‌شود

0
823
کد خبر: 71

 در روزهای اخیر چند نیمکت خوش آب و رنگ که هر رهگذری را به دمی نشستن و رفع خستگی دعوت می‌کند در محدوده ضلع غربی ارگ جهان نما و خیابان طیب نصب شده است. این نیمکت‌ها به همت مدیریت منطقه یک شهرداری اصفهان و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان طراحی و نصب شده و قرار است مابقی آنها تا قبل از عید نوروز در محدوده این محور، تا چهارراه تختی نصب شوند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: یکی از مولفه های شهر دوستدار سالمند این است که شهر از هر لحاظ برای رفت و آمد و عبور و مرور سالمندان مهیا باشد، به نحوی که سالمندان با کمترین زحمت و دشواری با شهر تعامل داشته باشند و ناچار به ماندن در خانه و کاستن از ارتباط خود با شهر نشوند.

میثم بکتاشیان افزود: نصب مبلمان شهری در نقاط شلوغ و پررفت و آمد شهر نیز یکی از عناصر مهم در این زمینه است تا سالمندان بتوانند در صورت خستگی و نیاز به قدری استراحت، لحظاتی را روی نیمکت بنشینند و رفع خستگی کنند. 

او با تاکید بر اینکه منطقه یک در اجرای این طرح طی یک سال اخیر در میان سایر مناطق پیشتاز بوده است، ادامه داد: اجرای طرح مبلمان شهری ویژه مادی‌ها که یکی از جاذبه‌های گردشگری هستند، با مشارکت سازمان زیباسازی یکی از این پروژه‌ها بوده که در محور مادی نیاصرم، حدفاصل چهارباغ عباسی تا خیابان آذر انجام گرفته است. 

همچنین در این گذر، تجهیزات مورد نیاز دیگری نظیر 20 سطل زباله و 15 نیمکت با اعتباری بالغ بر 90 میلیون تومان نصب شده است.

او با اشاره به اجرای طرح مبلمان شهری در راستای تحقق شهر دوستدار کودک نیز گفت: از دیگر طرح‌هایی که منطقه یک طی دو ماه گذشته نسبت به اجرای آن پیشقدم بود، طراحی و نصب 10 مبلمان ویژه کودک با مشارکت سازمان زیباسازی و نصب آنها در سایت بازی واقع در بوستان کودک است که با اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان انجام شد.

 

 نصب 120 نیمکت شهری در منطقه یک تا قبل از عید نوروز 

نصب تعدادی نیمکت در محدوده گذر شمس آبادی تا سه راه طیب اقدام تازه منطقه یک شهرداری اصفهان با همکاری سازمان زیباسازی است که بکتاشیان درباره آن اظهار کرد: این طرح در راستای تحقق شهر دوستدار سالمند برای محدوده سه راه طیب تا چهارراه تختی انجام گرفته و شامل طراحی و نصب 120 نیمکت با بودجه ای بالغ بر 650 میلیون تومان می‌شود.

او با بیان اینکه تعدادی از این نیمکت ها در محدوده سه راه طیب نصب شده است، خبر داد: مابقی نیمکت ها تا قبل از سال نو تا محدوده چهارراه تختی نصب می‌شوند و در صورت امکان در برخی از نقاط چند نیمکت در کنار هم به صورت پاتوق شهری نصب می‌شوند تا فضایی را برای مکث و نشستن شهروندان فراهم کنند.

دسته بندی: اجتماعی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید