دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اخبار » مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان اعلام کرد: گذرهای منتهی به چهارباغ در حال ساماندهی است تکمیل عملیات ساماندهي گذر جهان‌آرا در كمتر از سه ماه

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان اعلام کرد: گذرهای منتهی به چهارباغ در حال ساماندهی است تکمیل عملیات ساماندهي گذر جهان‌آرا در كمتر از سه ماه

0
734
کد خبر: 63

مدير منطقه يك شهرداری اصفهان ضمن تبریک آغاز دهه فجر، در تشریح اقدامات، بهره‌برداری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی به این مناسبت اظهار کرد: پروژه ساماندهي گذر جهان‌آرا در كمتر از سه ماه تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ميثم بكتاشيان در اين رابطه گفت: تحويل كامل پروژه از زمان انعقاد قرارداد با پيمانكار تا زمان بهره‌برداری در كمتر از سه ماه صورت پذيرفت كه این امر، مرهون تلاش بی‌وقفه همكاران در مجموعه منطقه يك شهرداري است.

وی اضافه كرد: اين پروژه در راستاي اجراي طرح ساماندهي مسيرهاي منتهي به چهارباغ پیش‌بینی‌شده بود كه با هزینه‌ای بالغ‌بر 90 ميليارد ريال‌ به مساحت 1700 مترمربع تا 22 بهمن‌ماه تكميل خواهد شد و شهروندان می‌توانند براي دسترسي به چهارباغ عباسي از اين مسير استفاده کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان ادامه داد: خيابان كوالالامپور و گذر عالم‌آرا به مساحت 2400 و 3800 مترمربع نيز دو مسير ديگر منتهي به چهارباغ است كه پروژه ساماندهي آن‌ها نیز در حال انجام است و به‌زودی شهروندان می‌توانند در مسير اين گذرها تردد کنند.

وي با اشاره به پروژه ساماندهي مادي نياصرم تصریح کرد: اين پروژه در چهار مرحله برنامه‌ریزی‌شده كه فاز اول آن از چهارباغ تا خيابان شمس‌آبادی در حال انجام بوده و ساماندهي اين مسير در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

راه‌اندازی ایستگاه‌های مسير اتوبوس تختي  وفايي پس از دو سال انتظار

بکتاشیان با بیان اينكه سنگين‌ترين ترافيك شهر در منطقه يك رقم می‌خورد، تاکید کرد: بايد به تقویت حمل‌ونقل عمومي در محدوده اين منطقه توجه ويژه داشت، البته باید برای ترغيب مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومي، شرايط استفاده از آن را نیز تسهيل کرد. 

به گفته او، به‌منظور آسايش شهروندان در زمان انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس، پنج ايستگاه مطابق با استانداردهاي تعیین‌شده ساخته و به مناسبت ایام‌الله دهه مبارك فجر راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی در رابطه با مكان و اسامي اين ايستگاه‌ها اضافه كرد: نام‌گذاری ایستگاه‌ها با توجه به اسامی خیابان‌های مجاور صورت پذیرفته تا شهروندان هنگام رفت‌وآمد با سردرگمی مواجه نشوند، به‌نحوی‌که این ایستگاه‌ها به نام‌های «هفتم محرم»، «آیت‌الله ظهیرالاسلام»، «آیت‌الله زاهد»، «آیت‌الله طیب» و «جهان‌پهلوان تختی» نام‌گذاری شده است. 

اجراي 10 عنوان برنامه فرهنگي و انقلابي در 14 نقطه منطقه يك

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در ادامه  از اجراي 10 عنوان برنامه فرهنگي و انقلابي در ایام‌الله دهه مبارك فجر 1400 با مشاركت تشکل‌های مردمي در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به شيوع مجدد بيماري كرونا،‌ همه اين برنامه‌ها ضمن رعايت دستورالعمل‌های بهداشتي در فضاي باز اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها قالب‌هاي متنوع براي سلیقه‌های مختلف شهروندان در نظر گرفته‌شده كه برگزاري جشن، برپايي نمايشگاه، تجليل از خانواده شهدا،‌ نشست، همايش و يادواره‌ها ازجمله آنهاست كه طي زمان‌بندی اعلام‌شده در درگاه‌های اطلاع‌رسانی شهرداري، برگزار می‌شود.

نصب یادمان‌های آیت‌الله خادمي و شهيد خرازي در دهه مبارك فجر

وی در تشریح دیگر برنامه‌های این منطقه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر1400، از نصب يادمان‌هاي آیت‌الله خادمي و شهيد خرازي خبر داد و گفت: يادمان‌هاي آیت‌الله خادمي و شهيد خرازي كه توسط هنرمندان اصفهانی ساخته ‌شده است در دهه مبارك فجر در مكان هاي جانمايي شده، نصب می‌شود.

به گفته وی، يادمان آیت‌الله خادمي در مجاورت منزل این عالم كه تبديل به مجموعه فرهنگي شده، نصب می‌شود و يادمان شهيد خرازي نيز در خيابان آیت‌الله زاهد ابتداي كوچه منزل شهيد، قرار خواهد گرفت.

 

دسته بندی: اخبار / اجتماعی / فرهنگی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید