مدیر عامل شرکت فولاد سبز خاورمیانه : بانویی که مطمئن است تغییر با همت و پشتکار ممکن می شود
نهال دهقان
امروز برای خبرنگاران در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان روز خوبی بود. روزی که خانمی موفق در مقابل خبرنگاران قرار گرفت تا ثابت شود که زنان در دنیای تجارت در جمهوری اسلامی ایران حرف اول را می زنند.
رفتن به سوی آهن و فولاد غالباً حرفه ای است که مردان به آن رغبت نشان میدهند. اما در اینجا بانویی به نام مریم قریشی نشان میدهد که هر انسانی اگر بخواهد می تواند.
مریم قریشی ضمن قدردانی از تلاشگران رسانه در بازنشر فعالیتهای صنایع مختلف در استان اصفهان درباره فعالیتهای شرکت توضیح داد: تمرکز مستقیم از ورود به بازار فولاد به شکلی منحصر به فرد گرفته تا همکاری با شرکتهای دانشبنیان در حوزه توزیع از اهداف آن شرکت بوده و هست.
وی در ادامه درباره زنجیره تامین توضیح داد: کنترل چالشهای محیط زیستی مورد توجه قرار گرفته و با وجود برخی نوسانات ارزی، تلاش کردهایم با جذب نیروی انسانی کارآمد به موفقیت دست یابیم.
مدیر شرکت فولاد سبز خاورمیانه توضیح داد: اگرچه در حال حاضر اقدامی در زمینه تولید انجام نمیدهیم، اما برنامههایی برای ورود به تولید فولاد داریم.
مریم قریشی یکی از اهداف شرکت را توسعه فعالیتها برای ارائه خدمات در شهرهای مختلف دانست.
وی ادامه داد: آن شرکت به صادرات کالا توجه ویژه داشته و یکی از اهداف آتی آن شرکت صادرات به کشورهای مختلف است.
مدیر شرکت فولاد سبز خاورمیانه با اشاره به مزیت رقابتی توضیح داد: با نیازسنجی اولیه با پیشنهاد برندهای خوب از ثبت سفارش تا تحویل کالا با مناسبترین قیمت در کوتاهترین زمان ممکن تحویل داده با تحویل کالا تعهدات ما آغاز میشوند.
مدیر شرکت فولاد سبز خاورمیانه درباره نحوه تحویل محصولات فولادی توضیح داد: لجستیک روان و سریع نیز در اولویت قرار دارد تا محصولات به بهترین شکل به دست مصرفکننده نهایی برسند.
وی توضیح داد: صادرات به کشور پاکستان البته با واسطه انجام شده اند.
مریم قریشی رویکرد شرکت را فراتر از صرفا تامین فولاد به شهرهای مختلف دانست.
مدیر شرکت فولاد سبز خاورمیانه درباره تواناییهای آن شرکت افزود: با بیش از ۸ سال تجربه در صنعت فولاد و آغاز فعالیت رسمی این شرکت از یک سال پیش، هدف ما ارائه خدمات با کیفیت و مدیریت بحران و تعهد به مشتریان بوده و هست.
مریم قریشی اذعان نمودند: با تمرکز بر حمایت از مشتریان پروژههایی همچون نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف در دست اجرا داریم.
وی با بیان مزیت رقابتی شرکت توضیح داد: سیستم انبارداری منظم و حمل و نقل دقیق از دیگر مزیتهای رقابتی با توانایی بالا میباشد.
در ادامه آن نشست مدیر مالی شرکت فولاد سبز خاورمیانه درباره چگونگی خدمت رساندن به مشتریان توضیحاتی ارائه نمود.
وی توضیح داد: در حال حاضر با تیمی متشکل از ۳۰ نفر بهصورت مستقیم و ۵۰ نفر غیرمستقیم فعالیت میکنیم.
وی یکی از مزیتهای رقابتی این شرکت را برندینگ نام برد و توضیح داد: برندینگ قوی ما باعث شده تا جایگاه مستحکمی در بازار داشته باشیم.
مدیر مالی شرکت فولاد سبز خاورمیانه با بیان این مطلب افزود: باتوجه به نوسانات ارزی، تقریبا قیمتهای ثابت به مشتریان ارائه تا رضایت مشتری جلب بشوند.
مدیر مالی شرکت فولاد سبز خاورمیانه با اشاره به مزیت رقابتی درباره خدمت رسانی به مشتریان توضیح داد: هزینههای انبارداری برای بعضی از مشتریان ازطریق شرکت واریز مبشوند.
مدیر مالی شرکت فولاد سبز خاورمیانه توضیح داد: با روشهایی نظیر مدیریت حملونقل همزمان با مقصد مشترک سعی داریم اثرات زیستمحیطی را کاهش دهیم.
وی فروش سال گذشته آن شرکت را ۱۰۰ هزار تن محصولات فولادی برشمرد.
مدیر مالی شرکت فولاد سبز خاورمیانه از اهداف آتی شرکت را استفاده از پنلهای خورشیدی برشمرد.
وی توضیح داد: ترکیب عوامل مختلف مانند حذف واسطهها و ارائه خدمات شفاف ازطریق پلتفرم آنلاین باعث شده ما بتوانیم مسیر ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و مصرفکننده را تسهیل بکنیم.
وی از دلایل موفقیت آن شرکت را مدیریت نوسانات بازار و ارائه قیمتهای ثابت برشمرد و توضیح داد: با قدرت توانستهایم جایگاه برند خود را حفظ کرده و خدمات مطلوبی ارائه دهیم.
مدیر مالی شرکت فولاد سبز خاورمیانه توضیح داد: تلاش کردهایم لجستیک و خدمات حمل بار را از صفر تا صد برای مشتریان خود پوشش دهیم.
در پایان این نشست مریم قریشی درباره پروژه های عمرانی توضیح داد: تقریبا شرکت ما در پروژههای بزرگ عمرانی و شهری نظیر مسکن ملی، بیمارستانها، قطار شهری، کشتیسازی و... نقشآفرینی کرده است.
وی از اهداف اصلی خود را پایداری کسبوکار، حفظ محیط زیست و شفافیت عملکرد دانست و توضیح داد: با قدرت صادرات مستقیم فولاد به بازارهای جهانی برنامهریزی کردهایم.
