جمعه، 31 فروردین 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اخبار ویژه » مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان : رسالت ما بالاتر از تولید یک محصول است.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان : رسالت ما بالاتر از تولید یک محصول است.

0
391
کد خبر: 105


دیروزسه شنبه برای اصحاب رسانه روزی خاصی بود. روزیکه در نشستی صمیمانه با مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بسیاری از سئوالات خاص مورد واگویی و جواب قرار گرفت.

 نشست فوق که به همت روابط عمومی این شرکت برگزار شد. نشان داد که اصحاب رسانه هر چه پر تعداد و حتی اعزامی از پایتخت ...می توانند به راحتی در پایان گزارش کاری مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان همه سئوالات خود را در همه زمینه های فولاد ، محیط زیست، اشتغال ، کمک به فرهنگ جامعه با ایشان مطرح نماینده.

ابتدا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه نخستین ویژگی بنگاه اقتصادی موفق خلق ارزش و سودآوری برای سهامداران است اضافه کرد: ویژگی دوم بنگاه اقتصادی موفق ایجاد رقابت پذیری و قابلیت های جدید برای حضور در بازارهای جهانی است. همچنین سومین ویژگی شفافیت و سلامت در کار است و چهارمین آن مورد توجه بنگاه به مسائل پیرامونی برای خلق آینده بهتر برای جامعه است.

یاسر طیب نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده ورق های فولادی تخت است که سهمی ۲۰ درصدی در منطقه منا است، گفت: در حال حاضر فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان است و در اقتصاد کشور به دلیل اینکه ۶.۵ درصد در تولید ناخالص داخلی کشور را دارد و با زنجیره تامین ۳۰۰۰ شرکت همکاری گسترده ای دارد.

او با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه اصفهان را به وسعت ایران می بینم و فعالیت های توسعه ای در مناطق مختلف تعریف کرده ایم، اطهار کرد: امروز فولاد مبارکه فقط تولیدکننده فولاد نیست و رسالت ما بالاتر از تولید یک محصول است، زیرا علاوه بر توسعه محصولات برای زیرساخت ها خودمان هم در توسعه زیرساخت ها ورود کرده ایم.

او با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری ما حضور در بین ۲۰ شرکت فولادساز بزرگ جهان است، تصریح کرد: از این رو به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت تولید است و بعد توسعه کیفی، ارتقای سرمایه انسانی و تمرکز بر نوآوری و همچنین ایجاد صنعت سبز در برنامه های ماست.

او با تاکید بر اینکه سال گذشته ۶۱ رکورد در بخش های مختلف داریم، اظهار کرد: این رکوردها نه تنها در فولاد مبارکه، بلکه در شرکت های زیرمجموعه هم رکورد زنی اتفاق افتاد.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه های زیربنایی و زنجیره فولاد تعریف کرده ایم، گفت: فولاد مبارکه اصفهان را شرکتی توسعه ای می دانیم به همین دلیل سال گذشته بیش از ده برابر سال ۱۳۹۹ رسد سرمایه گذاری در فولاد مبارکه داشته ایم.

طیب نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه اصفهان بدون حضور کارشناسان خارجی ورق های فولادی زنگ نزن تولید کرد، گفت: در حالی که پیش از این شرکت دانیالی ایتالیا نتوانسته بود از همین خط تولید محصولات زنگ نزن تولید کند و این نشانه بهره گیری از ظرفیت حداکثری است.

او با بیان اینکه وضعیت تولید دی اکسید کربن در فولاد ۱.۹ است که فولاد مبارکه با داشتن ۱.۶ درصد شرایط بهتری دارد به همین دلیل تولید فولاد بدون کربن را کلید زده ایم، اظهار کرد: همچنین در راه اندازی نیروگاه بهره وری در مصرف آب در دستور کار قرار دارد و حتی راندمان تولید برق آن ۶۰ درصد تعریف شده که جزو موفق ترین پروژه های جهانی در این بخش است، همچنین در پروژه های نیروگاه خورشیدی و باد و... فناوری های جدید استفاده شده است.

او با تاکید بر اینکه ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کاهش مصرف انرژی انجام شده است، گفت: همچنین در بخش بومی سازی سرمایه گذاری زیادی انجام داده و حدود ۹۰ درصد خودکفایی ایجاد شده به طوری که در یک دهه گذشته ۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده و امسال هم بومی سازی قطعات با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه قیمت ارز برای ما مهم نیست، گفت: آنچه برای ما مهم است مجموع قیمت ارز در کشور است برای نمونه در مناقصه برای تامین قطعات آیا تامین کننده تجهیزات را با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی محاسبه می کند؟ به همین دلیل معتقدیم با نرخ ارز صادراتی ما باید تجهیزات شرکت تامین می شود.

طیب نیا درباره پرونده تحقیق و تفحص فولاد مبارکه، گفت: گزارشی که منجر به سواستفاده دشمن بود گزارش غیررسمی تحقیق و تفحص با ارقام نجومی بود و آن را قبول نداریم اما گزارش رسمی که در مجلس شورای اسلامی خوانده شده و به دستگاه قضایی ارسال شده و اعلام شد تخلفاتی رخ داده و ما منتظر رسیدگی مراجع قضایی هستیم.

او با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون تن کنسانتره از تبدیل فرآوری داشته ایم، گفت: هم اکنون حدود ۲۰ پهنه معدنی در حال اکتشاف داریم و حدود ۸ معدن هم در حال بهره برداری داریم.

دسته بندی: اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید