یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » ورزشی » مدیرعامل باشگاه اریس مطرح کرد : تعدیل مشکلات سخت افزاری ورزش شنا با تحقق نگاه تسهیل گری نهادهای مسئول

مدیرعامل باشگاه اریس مطرح کرد : تعدیل مشکلات سخت افزاری ورزش شنا با تحقق نگاه تسهیل گری نهادهای مسئول

0
225
کد خبر: 157


مدیرعامل باشگاه اریس گفت: تلاش منسجم مجموعه اریس برای ارتقای ورزش قهرمانی شنا و تربیت شناگران ملی پوش در سطح جهانی بعنوان اهداف اصلی این باشگاه مطرح است که نیازمند حمایت و تسهیلگری از سوی نهادهای مسئول می باشد.

 مسعود جابرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری لیگ برتر شنا، از حضور 8تیم از تمام استان های کشور در این مسابقات خبر داد که در رده سنی 15 سال به بالا و بزرگسال هستند.

وی از مهران قاسم زاده، مهرشاد افغری و متین سهران بعنوان قهرمانانی نام برد که از باشگاه اریس در این رقابت ها شرکت می کنند و با توجه به مهارت و توانمندی که دارند، امیدوار به کسب نتایج بهتری هستیم در واقع، این مسابقات فرصتی است که بتوان چند چهره جدید شنا را معرفی نماییم.

مدیرعامل باشگاه اریس در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری موج  درباره امکانات دسترسی به استخرهای استاندارد و چالش هایی که در زمینه سخت افزاری شنا وجود دارد، توضیح داد: در فراهم نمودن فضای استاندارد و ابعاد سخت افزاری شنا، با سختی های فراوانی روبرو هستیم. چنانچه، بیشترین وقت، انرژی و هزینه را صرف تامین مکانی استاندارد برای تمرین شناگران می کنیم.

وی افزود: همچنین، نداشتن اسپانسر و از طرفی، سنگین بودن ورزش شنا، مستلزم هزینه های بالا هم برای ورزشکاران و هم برای باشگاه ها، باعث ایجاد چالش هایی شده است.

این مقام مسئول گفت: در سطح استان اصفهان، تعداد اندک استخرهای استاندارد و فاقد تجهیزات لازم برای تمرینات شنا، روند دشواری کار را بیشتر کرده است و امیدواریم استانداری و نهادهای مسئول به این مهم توجه بیشتری داشته باشند تا فضای مطلوب و سخت افزار مناسب در اختیار شناگران قرار گیرد.

جابرزاده با اذعان به دغدغه ریسک از دست دادن  فضای تمرین که هرساله برای امور فنی و اجرایی باشگاه وجود دارد، بیان کرد: مجموعه اریس در تلاش است تا در سالهای آتی فضای مناسبی را آماده سازد. بر این اساس، سعی شده تا بیزینس پلانی را طراحی نماییم که موجب پیشرفت باشگاه شود.

مدیرعامل باشگاه اریس ادامه داد: کوتاه شدن دست دولت از حیطه ورزش و اینکه نهادهای دولتی صرفا نقش نظارتی و تسهیلگری خود را ایفا نمایند، می تواند به ارتقای جایگاه ورزش کشور و بویژه شنا کمک  نماید.

او در بخش دیگری از سخنان خود، تاثیر تمرین منسجم در موفقیت تیم ها را تعیین کننده دانست و با بیان برنامه باشگاه اریس در اجرای تمرینات منسجم، یادآور شد: سالانه 2تا 3میلیارد تومان هزینه به موضوع تمرینات اختصاص می یابد و این در حالی است که برخی از باشگاه ها یا تیم ها، چنین هزینه ای را صرف نمی کنند.

مدیرعامل باشگاه اریس با ابراز قدردانی از حمایت هیئت شنای استان اصفهان، اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان استان، حمایتی از ما ندارد و متاسفانه، با نگاه سینوسی به باشگاه ها، نمی توان امیدی به تسهیلگری داشت. ضمن آنکه باشگاه ما در لیگ برتر شرکت می کند و توقع مالی نداریم ولی انتظار تسهیلگری در جهت پیشبرد اهداف تیم را داریم.

 

در ادامه این نشست، گامر دیلانچیان، سرمربی تیم ملی شنای ایران و سرمربیگری پایگاه ملی اصفهان با اشاره به برگزاری لیگ برتر شنای باشگاه های کشور با حضور 8 تیم در سه مرحله، از امکان درخشش شناگران ایرانی در بازی های آسیایی 2034در عربستان سخن راند و افزود: علاوه بر استعدادیابی و انجام تمرینات منظم، با نخبگان و متخصصان اهل فن برای دستیابی به موفقیت مشورت و برنامه ریزی می کنیم.

دیلانچیان در صحبت از وضعیت کشورهایی مانند ترکیه در دسترسی به استخر و امکانات استاندارد، موانع تحریم، مشکلات اقتصادی و کوتاهی در حمایت از شناگران داخل را دلیل عدم راهیابی به مسابقات جهانی دانست و گفت: می توان با استفاده از امکانات کم هزینه برخی کشورهای اروپایی و ترکیه به موفقیت در سطح جهانی امیدوار بود.

او هدف اصلی باشگاه اریس را کسب بهترین نتایج برای کشور عنوان کرد و افزود: با استعدادیابی سعی کرده ایم در رده های سنی، افراد بیشتری را وارد مسابقات کنیم. همچنین، در آماده سازی تیم ملی رکورد مسابقات را زده ایم.

دیلانچیان درباره چگونگی وضعیت تیم های بانوان گفت: اکنون تیم ملی بانوان در کشور لغو شده است و چون برون مرزی ندارند، این تیم فعال نیست. از طرفی، کمبود سخت افزار و استخر استاندارد، مشکلات در حیطه ورزش بانوان را تشدید کرده است.

همچنین امید تاکی، مربی باشگاه اریس از آمادگی 50درصدی شناگران باشگاه برای حضور در مسابقات خبر داد و گفت: این سطح از آمادگی، دستیابی به موفقیت را برای ما هموار می سازد.

شناگرملی پوش تیم اریس، با اذعان به پرهزینه بودن ورزش شنا ، گفت: علاوه بر وارداتی بودن ملزومات شنا، استفاده از مایو، عینک و کلاه بلحاظ آنکه در معرض کلر قرار می گیرند، زودتر غیرقابل استفاده می شوند و لازم است در حمایت از شناگران، این موضوع نیز درنظر گرفته شود.

در ادامه نیز مهران قاسم زاده از شناگران تیم ملی و عضو باشگاه اریس با ابراز قدردانی از تلاش مجموعه اریس، گفت: باشگاه اریس تنها اسپانسر ما هست و با برنامه ریزی و شرایط خوبی که باشگاه فراهم نموده است، امکان دستیابی به موفقیت هایی در بالاترین سطح برای شناگران وجود دارد.

وی به پیروی از شعار باشگاه اریس "تلاش هرگز نمی میرد"، معتقد است، داشتن جمله انگیزشی چندان مهم نیست، بلکه همت و تلاش منسجم است که می تواند راه موفقیت را هموار سازد.

قاسم زاده که قبلا در یکی از باشگاه های تهران بوده است، اکنون به منظور بهره مندی از امکانات باشگاه اریس در اصفهان حضور دارد و از مجموعه اریس برای دستیابی به رتبه های المپیک ابراز قدردانی کرد.

مهرشاد افغری، شناگر رده قهرمانی باشگاه اریس در ادامه این نشست خبری ، از ظرفیت خوبی که در این مجموعه فراهم شده است، ابراز قدردانی کرد و افزود: با همت مدیریت باشگاه، اکنون در استانداردترین استخر اصفهان و طبق شرایط مسابقه تمرین می کنیم که می تواند به رشد و ارتقای ورزشکاران کمک نماید.

افغری درباره موضوع انگیزشی برای موفقیت، معتقد به شعار " یا الان یا هیچوقت" است و می گوید باید بگونه ای تلاش کنی که اطمینان از نتیجه گیری مطلوب داشته باشی، در غیر این صورت، هیچگاه نمی توانی به آنچه می خواهی برسی.

او ابراز امیدواری کرد: با کمک مربی و سرمربی تیم و مدیریت مجموعه اریس بتوانیم مقام قهرمانی و مدال آوری بیشتر را برای کشور رقم بزنیم.

دسته بندی: ورزشی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید