جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اجتماعی » مدیرمخابرات منطقه اصفهان خبرداد: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون خط تلفن ثابت در استان اصفهان وجود دارد

مدیرمخابرات منطقه اصفهان خبرداد: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون خط تلفن ثابت در استان اصفهان وجود دارد

0
525
کد خبر: 95


مدیرشرکت مخابرات منطقه اصفهان گفت:در حال حاضر بالغ بر 36 هزار مشترک فیبر نوری به اینترنت متصل هستند.همچنین طی 5 سال گذشته 5 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری وجود داشت اما طی چند سال اخیر 6 هزار کیلومتر دیگر به این شبکه افزوده شده است.

اسماعیل قربانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۸۸ در استان اصفهان دومیلیون و چهارصد مشترک تلفن ثابت داشتیم و در حال حاضر بیش از ۳ میلیون خط تلفن ثابت در استان اصفهان وجود دارد.

وی در خصوص فیبر نوری در استان گفت: استان اصفهان در حوزه اینترنت پر سرعت ثابت و مبتنی بر فیبر نوری به یکی از استان‌های پیشرو در کشور تبدیل شده است، و  طی پنج تا ده سال آینده همه مشترکین تلفن ثابت به سرویس فیبر نوری مجهز خواهند شد.

قربانی با بیان افزایش ۲ برابری شبکه فیبرنوری دراستان، گفت: در حال حاضر 60 درصد مردم از شبکه فیبر نوری استفاده می کنند و این مطالبه جدی مردم در آینده خواهد بود.طی پنج سال گذشته توسعه فیبر نوری دراصفهان آغاز شده و براساس تکالیف دولت تا سه سال آینده ۲۰ میلیون خانواده تحت پوشش قرار می گیرند.

قربانی در ادامه گفت:میانگین سرمایه گذاری برای پرت پرسرعت برای یک واحد مسکونی بین   ۳ و نیم تا ۵ میلیون تومان است که به واسطه پراکندگی و تراکم جمعیت متفاوت می باشد.

وی درارتباط با افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: برای نگهداری خط مشترکین  تلفن‌های ثابت در اصفهان ماهانه ۱۵ هزار تومان ، دیگر شهر‌های استان اصفهان ۱۰ هزار تومان می پردازند و روستاها معاف از این پرداختی هستند که از ابتدای شهریور ماه سال جاری اعمال شده است.

مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان  با بیان اینکه حداقل هزینه تمام شده نصب و نگهداری خط تلفن ثابت دراستان اصفهان ماهانه ۳5 هزارتومان است، گفت: در حال حاضر با تجمیع سایر هزینه‌های پرداختی از سوی مشترکین حدود 19 هزار و پانصد تومان آن تأمین می‌شود .

وی در ادامه افزود: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تلفن همراه و دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تلفن ثابت در استان اصفهان هستند که بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش تلفن همراه است.

قربانی با اشاره به در دستور العملی که از سوی ستاد تنظیم بازار با موافقت کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت ابلاغ شد، بیان کرد: مشترکین تلفن ثابت از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۱ با پرداخت ۱۵ هزار تومان در اصفهان، از۳۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین شهری و یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه با تلفن همراه، بهره مند خواهند شد.

وی افزود: سایر شهرستان های استان می توانند با پرداخت ۱۰ هزار تومان از۲۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه بین شهری و یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره مند شوند.

قربانی ضمن اشاره به هزینه های بالای نصب و راه اندازی هر خط تلفن بیان کرد: با توجه به تورم موجود برای راه اندازی هر خط تلفن ثابت حدود ۵ میلیون تومان هزینه می شود در صورتیکه مشترکین فقط با پرداخت ۲18 هزار تومان دارای خط ثابت می شوند.

وی در ادامه به طرح ابر و باد اشاره کرد و گفت: شرکت مخابرات در راستای پاسخگویی به نیازمشترکین در بخش‌های مختلف و معرفی سرویس‌های متنوع و جذاب برای مشتریان فاقد اینترنت پرسرعت یا افرادی که مایل به ارتقای سرعت سرویس برای انجام فعالیت‌ها با حجم ترافیک بالا هستند،این طرح را ارائه کرده است.

قربانی گفت:مزایای این کمپین، شامل ارائه مودم رایگان برای یکی از سرویس هایFTTH ،ارائه سرویس های با حجم ترافیک بالا ،سرعت و کیفیت بسیار بالای سرویس های ارایه شده و امکان انتخاب بستر مورد نیاز از طرف مشتری با توجه به نیازهای آنان از بین تکنولوژی‌های FTTH/ VDSL  است. تنوع در نوع پرداخت، ارائه سرویس های اختصاصی برای هرکدام از بستر های FTTH,VDSL ، سرعت سرویس حداکثر تا ۳۰۰ مگابیت نیز از دیگرمزایای طرح ابر و باداست.

قربانی به مهمترین اقدامات شرکت مخابرات اشاره کرد و افزود:توسعه شبکه همراه اول و شبکه های فیبر نوری مهمترین اقدامات ما هستند که بزودی خبرهای خوبی در این زمینه به گوش همشهریان خواهد رسید.

دسته بندی: اجتماعی / اقتصادی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید