مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان خبر داد: اختصاص 20 درصد بودجه عمرانی منطقه ۲ به روکش آسفالت و لکهگیری
مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: ۲۰ درصد بودجه عمرانی این منطقه صرف روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی و لکهگیری میشود.به گزارش پایگاه خبری سیبه نیوز ، محمد رضا طبیبی از اختصاص بودجه قابل توجهی به بهسازی و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه خبر داد و اظهار کرد: آسفالت معابر اصلی و فرعی یکی از مهمترین دغدغههای شهروندان و مدیریت شهری است. به همین منظور مدیریت منطقه ۲ در دو سال گذشته، ۲۰ درصد بودجه عمرانی خود را به این مهم اختصاص داده است.
وی افزود: شهرها همواره در حال رشد و توسعه هستند و یکی از شاخصههای توسعه، بهبود و روان سازی شبکه معابر است، بههمین منظور بهسازی معابر در سطح منطقه ۲ در قالب یک برنامه عمرانی شامل روکش معابر اصلی و فرعی، لکهگیری و زیرسازی ارائه میشود تا نیازهای شهروندان به طور اصولی برطرف شود.
مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: قسمت قابل توجهی از این عملیات در معابر محلات دهنو، جاوان، آفاران و دیگر محلات منطقه و بنا به درخواستهای شهروندان که از طریق سامانه ۱۳۷ یا مراجعه به منطقه اعلام شده، انجام شده است.
وی با اشاره به چالشهای موجود اظهار داشت: اگرچه سالهاست موضوع مدیریت واحد شهری توسط شهرداریهای کلانشهرها دنبال میشود، اما هنوز اقدامات اساسی در این خصوص صورت نگرفته و نیاز به توسعه تأسیسات شهری همسو با افزایش ساختوساز، چالشهایی برای مدیریت شهری ایجاد کرده است.
وی به مشکلات ناشی از نشستهای حفاریهای نهادهای خدمترسان چون آب، فاضلاب، گاز و مخابرات اشاره کرد و گفت: مساحت معابر در سطح منطقه ۲ بسیار زیاد است و به جرئت میتوان گفت حفاریهای پی در پی موجب شده است عمر متوسط آسفالت گذرها کمتر از ۱۰ سال باشد، بنابراین قسمت زیادی از بودجه آسفالت این منطقه به ترمیم ترانشهها، لکهگیری آسفالت و روکشهای مقطعی اختصاص مییابد.
مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: در کنار بهبود معابر فرعی، نمیتوان از بهسازی و روانسازی معابر اصلی غافل بود، به همین منظور روکش آسفالت بزرگراه شهید خرازی حدفاصل پل امامخمینی (ره) تا کهندژ با هزینه ۲۰ میلیارد تومان هماکنون در حال اجراست.
طبیبی با بیان اینکه عمر ۲۵ ساله روکش آسفالت این بزرگراه لزوم اجرای آن را به وجود آورد و این اقدام، نفس دوبارهای به یکی از شریانهای بزرگ شهر تزریق میکند، اظهار داشت: در حال حاضر روکش آسفالت ضلع غربی این بزرگراه به اتمام رسیده و آسفالتتراشی، زیرسازی و روکش ضلع شرقی آغاز در هفته آینده آغاز خواهد شد.
وی افزود: شهرها همواره در حال رشد و توسعه هستند و یکی از شاخصههای توسعه، بهبود و روان سازی شبکه معابر است، بههمین منظور بهسازی معابر در سطح منطقه ۲ در قالب یک برنامه عمرانی شامل روکش معابر اصلی و فرعی، لکهگیری و زیرسازی ارائه میشود تا نیازهای شهروندان به طور اصولی برطرف شود.
مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: قسمت قابل توجهی از این عملیات در معابر محلات دهنو، جاوان، آفاران و دیگر محلات منطقه و بنا به درخواستهای شهروندان که از طریق سامانه ۱۳۷ یا مراجعه به منطقه اعلام شده، انجام شده است.
وی با اشاره به چالشهای موجود اظهار داشت: اگرچه سالهاست موضوع مدیریت واحد شهری توسط شهرداریهای کلانشهرها دنبال میشود، اما هنوز اقدامات اساسی در این خصوص صورت نگرفته و نیاز به توسعه تأسیسات شهری همسو با افزایش ساختوساز، چالشهایی برای مدیریت شهری ایجاد کرده است.
وی به مشکلات ناشی از نشستهای حفاریهای نهادهای خدمترسان چون آب، فاضلاب، گاز و مخابرات اشاره کرد و گفت: مساحت معابر در سطح منطقه ۲ بسیار زیاد است و به جرئت میتوان گفت حفاریهای پی در پی موجب شده است عمر متوسط آسفالت گذرها کمتر از ۱۰ سال باشد، بنابراین قسمت زیادی از بودجه آسفالت این منطقه به ترمیم ترانشهها، لکهگیری آسفالت و روکشهای مقطعی اختصاص مییابد.
مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: در کنار بهبود معابر فرعی، نمیتوان از بهسازی و روانسازی معابر اصلی غافل بود، به همین منظور روکش آسفالت بزرگراه شهید خرازی حدفاصل پل امامخمینی (ره) تا کهندژ با هزینه ۲۰ میلیارد تومان هماکنون در حال اجراست.
طبیبی با بیان اینکه عمر ۲۵ ساله روکش آسفالت این بزرگراه لزوم اجرای آن را به وجود آورد و این اقدام، نفس دوبارهای به یکی از شریانهای بزرگ شهر تزریق میکند، اظهار داشت: در حال حاضر روکش آسفالت ضلع غربی این بزرگراه به اتمام رسیده و آسفالتتراشی، زیرسازی و روکش ضلع شرقی آغاز در هفته آینده آغاز خواهد شد.
آدرس کوتاه خبر: