یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اقتصادی » مدیرعامل شرکت نفت سپاهان خبر داد: برای نخستین بار در شرکت نفت سپاهان تولید روغن موتور مناسب خودروهای تولید داخل

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان خبر داد: برای نخستین بار در شرکت نفت سپاهان تولید روغن موتور مناسب خودروهای تولید داخل

0
172
کد خبر: 170


پایگاه خبری سیبه نیوز : 

مراسم بهره‌برداری از مجموعه انبارهای ملزومات بسته بندی و مواد اولیه شرکت نفت سپاهان در اعیاد شعبانیه  با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مسوولان و کارگران در این مجموعه صنعتی برگزار شد.  

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در مراسم بهره‌برداری از انبار ملزومات و مواد اولیه شرکت پالایش نفت اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه بزرگ  مجموعاً شامل انبارهایی به وسعت هشت هزار و پنج هزار متر مربع است، در مدت زمانی  یک ساله و با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

فرهاد امین دهقان در ادامه اظهار داشت:  مجموعه انبارهای ملزومات بسته‌بندی و مواد اولیه شرکت نفت سپاهان پس از هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران، با نام سردار "شهید سید رضی موسوی" میزین شده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه این  محصول جدید شرکت نفت اصفهان با عنوان ۵w۲۰  مورد استفاده  در خودروهای تولید ۲۰۱۸ به بالا و خودروهای توربو تولید شده است اعلام نمود  با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» افزود: این عنوان، چراغ راه واحدهای صنعتی و همه دستگاه ها و نهادهای کشور شده و با توجه به نوع فعالیت، شرکت نفت سپاهان در هر ۲ بخش نامگذاری سال، فعالیت خوبی ارائه نموده است. چنانچه، سه پروژه در دستور کار این مجموعه صنعتی قرار دارد که این پروژه‌ها با هدف ارتقای کیفیت محصولات است اما به حجم تولید نمی‌افزاید.

فرهاد امین د هقان با اعلام اینکه تولید ما با تمام توان و ظرفیت در شرکت نفت سپاهان در حال انجام و ارتقای کیفی تولیدات نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: این مجموعه صنعتی در بخش رشد تولید با همت، تلاش و پشتکار کارگران با صددرصد ظرفیت تولید در حال فعالیت است و در بخش مهار تورم نیز بعنوان یک شرکت صادرات محور، فعالیت‌های خوبی انجام داده که به مهار بخشی از تورم در کشور کمک کرده است.

امین دهقان از افتتاح پروژه FRW در سال جاری خبر داد وافزود: این پروژه پارافین را با کیفیت بالاتر و ضریب روغن کمتر تولید خواهد کرد.

او با اشاره به پروژه HTT توضیح داد: این پروژه نیز برای تولید روغن‌های گروه ۲ و ۳ است که تاکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در صحبت از ضرورت پروژه تولید روغن‌های سبز گفت: این پروژه نیز با حمایت‌های سازمان محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

او درباره سهم شرکت نفت سپاهان از بازار کشور بیان کرد: پایه و اساس تولیدات شرکت نفت سپاهان صادرات محور است و این در حالی است که اکنون ۲۶ درصد از بازار داخلی را در اختیار داریم که طبق هماهنگی با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در حال توزیع روغن خودرو در داخل کشور هستیم.

امین دهقان با بیان اینکه ۶۵ درصد از سهم صادرات کشور در محصولات روغنی در اختیار شرکت نفت سپاهان است، افزود: با بهبود فرایند تولید شاهد توسعه صادرات محصولات مختلف خواهیم بود. ضمن آنکه، شرکت نفت سپاهان بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان روغن پایه و فرآورده‌های حوزه روانکار کشور، در سال ۱۳۹۲ در بورس اوراق بهادار تهران، در گروه فرآورده‌های نفتی با نماد «شسپا» پذیرفته شد.

در ادامه، حجت الاسلام قاسم باقریان، امام جمعه شاهین شهر گفت: امروز ایران با وجود تمام سختی‌ها، بحران‌ها، فشارها و تحریم‌های ناجوانمردانه، با پیروی از مکتب اسلام استوار و مستحکم ایستاده و در تمام جبهه‌های جنگ اقتصادی، دانشگاه و صنعت در حال پیشرفت است.

او افزود: امروز ما در بسیاری از زمینه‌های علمی و صنعتی به قله‌های پیشرفت رسیده ایم اما در عین حال قُله‌های بسیار دیگری نیز برای فتح کردن وجود دارد.

باقریان با ادعان به اهمیت انتخابات، اظهارکرد: همه ما وظیفه داریم که بعنوان پشتیبانی ملت و صنعت و برای استحکام بخشی به زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، در صحنه انتخابات حاضر شویم.

همچنین، فرماندار شاهین‌ شهر و میمه در آیین بهره‌برداری از مجموعه انبارهای ملزومات بسته بندی و مواد اولیه شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه مستشاران خارجی، پیش از انقلاب هدایت صنعت نفت ایران را بر عهده داشتند، اعلام کرد: جمهوری اسلامی به افتخارها و پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف صنعت نفت و پتروشیمی دست یافته و در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

سیدمحمدرضا کاظمی طبا با بیان اینکه مجموعه های پالایشگاهی در کشور نماد خودباوری کارگران و کارشناسان ایرانی است، افزود: پیشرفت‌های امروز ایران در عرصه‌های هوا فضا، سلول‌های بنیادی، نانوتکنولوژی و صنعت نشان از روحیه خودباوری ملت ایران است که امام خمینی(ره) به ما آموختند.

او گفت: دشمن سرمایه‌گذاری زیادی برای مقابله با حوزه اقتصادی و صنعتی در کشور ما انجام داده است و کارگران، کارشناسان و سرمایه‌گذاران صنعتی بعنوان سربازان حوزه جنگ اقتصادی محسوب می شوند لذا باید این برهه از تاریخ را مانند برهه‌های دیگر با موفقیت پشت سر بگذاریم.

 

دسته بندی: اقتصادی / اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید