یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری هفته نامه سیبه » اقتصادی » پیشنهاد سرمایه‌گذاری 4 میلیارد یورویی هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشتغال‌زایی 4 هزار نفری درهرمزگان

پیشنهاد سرمایه‌گذاری 4 میلیارد یورویی هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشتغال‌زایی 4 هزار نفری درهرمزگان

0
185
کد خبر: 162


 استاندارهرمزگان از اعلام  آمادگی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای سرمایه‌گذاری چهار میلیارد یورویی و اشتغال چهار هزار نفری به صورت مستقیم در این استان خبر داد.

🔶️به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مهدی دوستی در نشست با مدیرعامل و مدیران هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اعلام آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان اظهارکرد: مجموعه دولت در استان هرمزگان به صورت تمام قد در کنار سرمایه‌گذاران است، از این رو تمامی مجوزها در قالب کیف سرمایه‌گذاری در سریع‌ترین زمان ممکن اعطا خواهد شد.

🔶️وی عنوان‌کرد: زمین برای آغاز پروژه به قید فوریت تخصیص داده می‌شود و برای احداث سازه‌های دریایی و اسکله اختصاصی نیز نهایت همکاری انجام خواهد شد، ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم که طی تفاهم نامه‌ای با سازمان بنادر و ایزوایکو از اسکله‌های موجود نیز استفاده کنید.

🔶️نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه‌ کرد: این سرمایه‌گذاری که به نوعی طرح ملی نیز محسوب می‌شود به میزان چهار میلیارد یورو و زمینه اشتغال زایی مستقیم چهار هزار نفر و غیرمستقیم ۱۲هزار نفر است و از این رو این طرح برای ما دارای ارزش زیادی است.

🔶️وی افزود: این سرمایه‌گذاری شامل پتروشیمی، زنجیره ارزش پروپیلن، پالایشگاه ۱۲۰ هزار بشکه‌ای، مجتمع تولید اوره، آمونیاک و پارک گوگردی، LAB سوم و الکل‌های چرب اول، تانکفارم و تاسیسات بانکرینگ و واحدهای دیگر صنعتی و تولیدی می‌شود.

🔶️دوستی ادامه داد: هرمزگان علاوه بر تمام مزیت‌هایی که دارد محل مطلوبی برای تبادلات بین واحدی و بین محصولی است چنانچه می‌توانید از ظرفیت‌های موجود در این استان و حتی استان‌های همسایه مانند کرمان نیز برای توسعه زنجیره‌ها بهره بگیرید.

🔶️استاندار هرمزگان توجه به توسعه طولی همزمان با توسعه خوشه‌ها در طرح‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان را جزو نقاط مثبت این مجموعه دانست و گفت: آمادگی داریم در راستای افزایش تنوع محصولات و خوشه‌های صنعتی معادن جدید به‌ ویژه در حوزه کانی‌های غیرفلزی واگذار کنیم ضمن اینکه اگر قصد سرمایه‌گذاری در زنجیره آلیاژها داشته باشید معادن نیکل، کروم و سیلیس نیز برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد.

دسته بندی: اقتصادی / اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید