فولاد مبارکه تجلی و تحقق آرمان های بزرگ در تولید ، صادرات و حمل و نقل با حفظ کرامت مشتریان
آنچه مهم است در شرایط تحریم و تنگ شدن عرصه های اقتصادی کشور فولاد مبارکه در حرکتی منطقی و سازنده توانسته گوی بزرگترین صادر کننده غیر نفتی و حمل انواع محصولات فولادی به مقصد مشتریان را از آن خود کند.
شاید این حرکت در گفتار آسان باشد اما در عمل و در شرایط فعلی بسیار نادر و شگفت انگیز است. تجلی غرور و خدمت ملی در رسیدن به بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی و شکستن رکورد حمل انواع محصولات فولاد مباركه به مقصد مشتریان کاری بس دشوار ودر نهایت غرور آفرین است.
این شرکت با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار، عنوان بزرگترین صادرکننده غیرنفتی-پتروشیمی کشور را به خود تخصیص داد. این در حالی است که در صورت تجمیع میزان صادرات صورت گرفته در گروه فولادمبارکه، این گروه در میان صادرکنندگان نفتی و غیرنفتی کشور، رتبه دوم را کسب خواهد کرد.
گمرک ایران آمار عملکرد ۱۰۰ صادرکننده اول کشور در حوزه تجارت خارجی را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد. از مجموع صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته، بالغ بر ۱۳۶ میلیون تن به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است که از این میزان، ۶۹ میلیون و ۷۳۹ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون دلار توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر انجام گرفته است. این میزان صادرات توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر، بیانگر افت ۱.۴۷ درصدی از نظر وزن و افت ۱۸.۹ درصدی از نظر ارزش دلاری نسبت به سال ۱۴۰۱ است. با این حال فولاد مبارکه توانسته است در سال ۱۴۰۲ هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزش دلاری، رشد قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته باشد.
نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش همزمان وزن و ارزش دلاری صادرات است.
محمدیاسر طیبنیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان صادرات این شرکت در سال ۱۴۰۲ اظهار می دارد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تغییر رویکرد در حوزه فروش و بازاریابی و حضور موثر در بازارهای جدید توانست ضمن تامین نیاز مصرف کنندگان داخلی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۷ میلیون دلار صادر کرده که از نظر وزنی ۱۶.۶۱ درصد و از نظر دلاری ۱۴.۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد داشته است و این رشد صادرات در شرایطی رقم خورده است که در سال ۱۴۰۲ با محدودیتهای شدیدی در حوزه برق و گاز مواجه بودیم.
نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش همزمان وزن و ارزش دلاری آن است.
این مسئله بیانگر نگاه ویژه فولاد مبارکه برای گذر از خامفروشی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است. فولاد مبارکه با کسب سهم ۱.۴۳ درصدی ارزش دلاری صادرات در بین کل صادرکنندگان در جایگاه پنجم قرار گرفته است و این در شرایطی است که رتبه اول به شرکت ملی گاز و سه رتبه دیگر به شرکتهای حوزه پتروشیمی باز میگردد و این مهم، اهمیت رتبه فولاد مبارکه را به عنوان بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و پتروشیمی دو چندان میکند. ضمن آنکه باید به این مهم اهتمام ویژه داشت که فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده محصولات تخت در منطقه منا به شمار میرود و ۸۴ درصد تولیدات ما در سال ۲۰۲۳ راهی بازارهای داخلی و ۱۶ درصد راهی بازار صادراتی شده است.
درادامه مجید فخاری مدیر برنامهریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه در ارزش گذاری بر سیاست های مدیریتی در همین ارتباط اظهار می دارد: راز افزایش حمل محصول به مقصد مشتریان بهعنوان موفقیت و گام دیگری در راستای پاسخگویی حداکثری و بهموقع به نیاز مشتریان و خلق ارزش مشترک برای جامعه از سوی فولاد مبارکه با تأکید براینکه در اردیبهشتماه سال جاری اکثر نواحی فولاد مبارکه توانستند تولیدات خود را ارتقا دهند، در حوزه حمل نیز بهعنوان یکی از مهمترین و نهاییترین حلقههای زنجیره تولید فولاد مبارکه، با حمل بیش از 895 هزار تن انواع محصولات به مقصد مشتریان، رکورد جدیدی در ارسال و تحویل محصولات به ثبت رسید.
که از این میزان حمل 788 هزار تن بهصورت جادهای و 107 هزار تن بهصورت ریلی انجام شده است، تصریح کرد: رکورد حاصله حدود 8 درصد بیشتر از برنامه ماهانه و نسبت به رکود ماهانه قبل که در اردیبهشتماه سال 1399 به دست آمده بود، 41 هزار تن بیشتر است.که در مجموع در دوماهه ابتدای سال جاری بیش از 1 میلیون و 640 هزار تن انواع محصولات به مقصد مشتریان ارسال شده که حدود 11 درصد آن حمل ریلی و 89 درصد آن بهصورت حمل جادهای بوده است.
باید اذعان نمود که دست آوردهای چشمگیر تولید و حمل استاندارد محصولات در سال گذشته و سال جاری در تداوم موفقیتها و دستاوردهای این شرکت در دیگر حوزهها هم رقم خورده است. اقدامی که حاصل تلاش، همدلی و تعامل مؤثر همکاران واحدهای برنامهریزی و کنترل حمل محصولات و نواحی تولیدی، فروش و بازاریابی، حملونقل و پشتیبانی، برنامهریزی و کنترل تولید (PPC) و مساعدت سازمانهای مرتبط بیرونی از جمله شرکتهای حملونقل ریلی و جادهای و رانندگان زحمتکش منطقه می باشدکه شایسته قدردانی است .
دسته بندی: اقتصادی / اخبار ویژه
آدرس کوتاه خبر: