معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان از ارائه بیش از ۷۰ خدمت از طریق هوش مصنوعی در شهرداری اصفهان خبر داد.او در حاشیه سومین نمایشگاه فن نما و بازدید از غرفه فاوا شهرداری افزود: برای تداوم این مسیر، شهرداری و مدیریت شهری باید بر روی توسعه زیرساختهای پلتفرم شهر هوشمند و ایجاد ارتباط میان دستگاهها و نهادهای خدماترسان تمرکز کنند. بخشی از این تلاشها نیز در قالب سامانه «اصفهان من» انجام شده تا شهروندان بتوانند خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری، هوشمند و مکانیزه دریافت کنند.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری نقش تسهیلگر و هدایتگر در این مسیر ایفا کرده است، ادامه داد: ما در زمینه طراحی و اجرای پروژهها و زیرساختهای هوشمندسازی تلاش کردهایم تا اهداف کلان راهبردی در لایه عملیات و خدمات شهری محقق شود و در این مسیر، امنیت سامانهها نیز یک الزام اساسی است.
وی اضافه کرد: هماکنون حدود ۲۲۰ خدمت و زیرساخت در اپلیکیشن «اصفهان من» فعال شده است و اگرچه پیشرفت خوبی داشتهایم، اما هنوز در ابتدای راه هستیم. خدمات کلیدی مانند حمل و نقل، حوزه فرهنگی و ورزش ظرفیتهای فوقالعادهای دارند که میتوانند دسترسی شهروندان به رویدادها و سرویسهای شهری را تسهیل کنند.
به گفته وی، با تکمیل این بسته خدمات و توسعه زیرساختها، اصفهان میتواند به تحقق کامل شهر هوشمند نزدیک شود و شهروندان از تجربه شهری راحتتر و هوشمندتر بهرهمند شوند.