به گزارش روابط عمومی کنفرانس گیمیفیکیشن ایران، 19 مهرماه 1402 دومین کنفرانس و جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
دبیر کل کنفرانس و جایزه ملی گیمیفیکیشن، گفت: دومین دوره این کنفرانس ملی با پذیرش مقالات علمی در 10 محور برگزار شد که موضوع اصلی این کنفرانس تاکید بر استفاده از بازی ها و ساختار بازی ها، فناوری متاورس، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در صنایع مختلف بود.
دکتر محسن سیفی افزود: همکاری و هم افزائی نهادهای دولتی، استارتاپ ها، دانشگاه ها و بخش خصوصی فعال در حوزه گیمیفیکیشن و بازی سازی میتواند به برنامهریزی صحیح و علمی برای دست یابی به توسعه در حوزه اقتصادی، آموزش و کسب و کار کشور منجر شود که این کنفرانس در همین راستا برگزار میشود.
او تاکید کرد: در حوزه گیمیفیکیشن تا کنون در جهان رویداد و جایزه ملی تعریف نشده و این رویداد اولین رویداد علمی و عملیاتی است که تلاش دارد ارتباط صحیح و اصولی بین یافته های نوین هایتک و فین تک با صنعت برقرار کند. در سال جاری میلادی 2023 همچنین این رویداد تلاش دارد تا با عقد تفاهم نامه مشترک با دانشگاه های معتبر جهان برنامه های خود را توسعه دهد.
از برنامه های جنبی این کنفرانس مراسم رونمایی از موسسه بازی پرداز خاورمیانه، اپلیکیشن اوکسی باکس و کتاب گیمیفیکیشن در روابط عمومی بود. دبیر کل کنفرانس گیمیفیکیشن با اشاره به لزوم استمرار برگزاری چنین همایشهای علمی، ادامه داد: این کنفرانس در نهایت پس از رائه مقالات منتخب و پلتفرم های کسب و کار نوین با معرفی پژوهشگران و شرکت های برتر شرکت کننده به کار خود پایان داد و بیانیه علمی آن جهت بهرهبرداری دستگاهها و نهادهای مرتبط منتشر شد.